שיתוף אופנתי: קבלו את שיתופי הפעולה המעניינים של עולם האופנה

שיתופי-פעולה הם טרנד אופנתי-עולמי מבעבע. גם אצלנו מפנימים את זה - צפו בקולקציות

LEE & שי שלום

שיתוף הפעולה בין מותג הדנים המבוסס LEE לבין הקוטוריסט שי שלום, הוא דוגמה מצוינת למקרה שבו המעצב האורח מעלה את רף העיצוב והייצור וגם את דרגת המוצר ואת מחירו. זו השנה השלישית שהמותג חובר למעצבים ישראלים מתחומים שונים במסגרת פרויקט. שלום, המתמחה למעלה מעשור ביצירת קולקציות ייחודיות בהזמנה אישית, לגברים ולנשים, קיבל לידיו עודפי ייצור של דנים שישמשו אותו כחומר גלם לקולקציה. תחת הכותרת "פירוק והרכבה", הפיח שלום בדנים חיים חדשים, מקוריים להפליא. "על פריט אופנה לא חל תאריך תפוגה ובאמצעות פירוק והרכבה ניתן להפיח בו חיי מדף חדשים. בתהליך הפירוק מתחולל רגע שבו נברא מחדש פריט אופנה כיצירה שלמה ועדכנית", אומר שלום. הקולקציה כוללת מעילי פרקה, מקטורנים מחויטים ומכנסי ברמודה. ליצירת אוסף שלם עוצבו כפריטים משלימים מכנסי עור וטוויד, סריגים מצמר ומקשמיר וחולצות סריג מעוטרות חפתים וצווארוני עור וטוויד. הצבעוניות משמרת את פלטת צבעי הדנים הקלאסיים ומתובלת בנגיעות של קאמל, כתום, כחול וירוק מעושן.

הקולקציה אינה למכירה אלא רעיונית בלבד

כיסים & מיקה בר

בבסיס שיתוף הפעולה בין מותג התיקים המקומי והמוצלח לבין מעצבת הטקסטיל מיקה בר, עומדים שלושה דגמים - גרפיטו, מטרו וטמפו (סל גדול, סל בינוני וקלאצ'). עבור הקולקציה פותחו יריעות ייחודיות, המיוצרות בעבודת יד מקליפות עץ תות, שנצבעות במיצוי קליפות של אפרסמון ולבסוף עוברות בישול במטרה לרכך אותן. כך יוצא שכל יריעה היא ייחודית במראה ובגוון (מיוצר בחמישה צבעים).

מחיר: 790-690 שקלים. הקולקציה כולה תוצג בארץ במארס. בחנויות כיסים בתל אביב וברמת השרון

לואי ויטון & סופייה קופולה

סביר להניח שכשהבמאית סופייה קופולה הגיעה ב-2009 למפעל ההיסטורי של לואי ויטון באנייר כדי להזמין תיק ייחודי, היא לא שיערה שהיא עצמה תעצב לבית האופנה תיק שיהפוך להצלחה מסחררת. השבוע הושקה מהדורה מוגבלת של תיק ה-SC בגרסת BB מוקטנת וחדשה, עבור בית הכולבו Le Bon Marche Rive Gauche (אתר הקניות החביב על קופולה בפריז), עם רצועה ארוכה המאפשרת לשאת אותו גם בהצלבה. בנוסף לגוני השחור והלבן-חלב, תיק SC הקטן מוצע בצבעי דובדבן בהיר, שזיף עמוק וחום שורשים, עשוי עור עגל טבעי ויוצא דופן שייוצר בכמויות מוגבלות ברחבי העולם.

מחיר: 18,000-22,000

להשיג ב-Le Bon Marche Rive Gauche, פאריז

מרטין מרג'אלה & סברובסקי

Crystalactite הוא חומר חדש שעבורו חברו לשיתוף פעולה בית האופנה מרטין מרג'יאלה והמותג סברובסקי. מדובר בעיבוד חדש של קריסטלים מותכים ושרף, המביא עמו בשורה עתידנית. התוצאה היא אוסף תכשיטים הוט קוטור מקורי ביותר, שעוצב ויוצר במהדורה מוגבלת ויוצע למכירה בנובמבר, במחיר 854 ליש"ט עבור צמיד או 684 ליש"ט לתליון.

דמיאן הירסט & אלכסנדר מקווין

במלאת עשור לשיתוף הפעולה בין בית האופנה של אלכסנדר מקווין לאמן דמיאן הירסט, שהוליד את צעיף הגולגולת האייקוני, יחודש העונה שיתוף הפעולה ביניהם, עם לא פחות משלושים עיצובים חדשים במהדורה מוגבלת. הפעם הם יעוטרו בחיפושיות, בעכבישים, בפרפרים ובחרקים אחרים מהסדרה של הירסט "אנטומולוגיה". כל הדפס יהווה צורות גיאומטריות קליידוסקופיות, בדומה למוטיב הגולגולת של מקווין, במגוון בדי שיפון, כותנת אריג וקשמיר.

מחיר: החל מ-315 ליש"ט. האוסף יושק בחנויות המקוונות מאמצע נובמבר

עברי לידר & קסטרו

דיאלוג מתמשך של שבעה חודשים, בין מעצבי האופנה של קסטרו למוזיקאי עברי לידר, הוליד קולקציית קפסולה לגברים, הכוללת 26 פריטים. לידר שימש כמוזה וכהשראה, אך גם היה שותף מלא ופעיל בתהליך העיצוב, החל בשלב הסקיצות ועד בחירת החומרים. מדובר בהצעות לבוש שעל הקולב יכולות להיראות גנריות למדי, אך הדיוק המפליא בגזרה, בחומרים ובצבע, כולל הטוויסטים הקטנים, הוא שעושה את ההבדל כאשר הגוף פוגש בבגד, כפי שממחישה התמונה של לידר שבה משחקי האורכים והנפחים יוצרים מראה שהאקסקלוסיביות שלו טמונה במידת הנונשלנטיות שלו. לידר, שנולד בקיבוץ, מביא איתו לקולקציה לא מעט זיכרונות ילדות משם, בעיקר בדמות החולצה הלבנה המכופתרת ("מבחינתי היא בגד עבודה ביום ובגד יציאה בלילה") ואי-אפשר להתעלם מהפרטים הקטנים ושובי הלב. כך למשל שם הקולקציה, "עברי לידר", נכתב בראשי תיבות בעברית בצד החיצוני של כל בגד "ע.ל / 6", כמזכרת לתוויות הכביסה בקיבוץ. לצד התוויות, שהודפסו על כותנה גולמית, מצוטטות גם שורות משירים של לידר. אין ספק כי מדובר באחד משיתופי הפעולה הצנועים והמוצלחים שנראו פה.

מחיר: 80-1,300 שקל

הקולקציה תימכר בחנויות של קסטרו החל מ-10.10

זאהה חדיד & יונייטד ניוד

מהדורה מוגבלת של נעלי הוט קוטור, תחת השם נובה, נוצרה בשיתוף פעולה של האדריכלית זאהה חדיד ומותג הנעליים ההולנדי יונייטד ניוד. כיאה לפועלה, חדיד התעלמה לגמרי מהמוכר בתחום ויצרה צורה חדשה לגמרי של נעליים. הנעליים עשויות גומי-ויניל בציפוי כרום / מתכת ועור נאפה. פלטפורמת העקב עשויה פיברגלאס. העיצוב מזוהה מאוד עם הסגנון האדריכלי המודרני של חדיד, קפלים מתכתיים המונחים זה על זה באופן א-סימטרי שיוצר אשליה של תנועה. הנעליים הייחודיות מיוצרות לפי בקשה בגוני שחור, ברונזה וזהב.

מחיר: 1,500 אירו

ניתן להזמין באופן אישי באתר המותג

איזבל מארה & H&M

בחזית המסחרית ממשיכים לנסות למצוא פתרונות מחוץ לקופסה למצב השוק המשתנה, וכזה הוא שיתוף הפעולה בין ענקית האופנה השבדית לאחת המעצבות המשפיעות והמרתקות של עולם האופנה בעת העכשווית, איזבל מארה. מארה בחרה את הפריטים האייקוניים והאהובים ביותר בקריירה שלה והרכיבה מלתחה אקלקטית של פריטי חובה אורבניים בסגנון הצרפתי שכה מזוהה עמה. המלתחה משדרת רוח אלגנטיות בוהמיינית ורוח רוק'נרולית, וכוללת פריטים שהם מאסט במלתחה של החורף - מחולצות טי ועד ז'קטים, מעילים מחויטים, שמלות, סריגים עבים ואקססוריז. ניסיונה העשיר של הרשת בשיתופי פעולה עם מעצבי האופנה הגבוהה בעבר (מארני, ורסאצ'ה, לנווין, סוניה ריקל), מוכיח שבאיחוד הכוחות עמם אין דבר מאולץ, אלא להפך: הוא עומד היטב ביעד שמטרתו לייצר קו נגיש וקליל יותר מזה של קולקציות הקבע העונתיות של המעצבים האלה. בשונה משיתופי הפעולה הקודמים של הרשת, זו הפעם הראשונה שבה היא תהיה מוצעת לגברים, לנשים ולילדים יחד.

הקולקציה תושק ב-14 בנובמבר ב-250 חנויות בעולם, ביניהן גם בחנות עזריאלי בתל אביב

מחיר: 120-1,500 שקלים

ריפליי & FC Barcelona

מותג הדנים ריפליי וקבוצת הכדורגל של ברצלונה חתמו על הסכם שלפיו ישווק ליין של ג'ינסים תחת המותג Replay כנותני החסות הרשמיים ללבוש ולהנעלה של הקבוצה. ריפליי תייצר עבור הקבוצה את קו התלבושות הרשמי של המועדון ואת קו בגדי הקז'ואל של חברי הנבחרת, ובמסגרת זו אף תשיק דרך חדשה לשימוש בדנים, שלפיה הג'ינס המסורתי יקבל פרשנות של חייטות, במראה של חליפה ייחודית. הקולקציה תכלול שילוב של חליפות דנים, ז'קטים ומכנסיים בסגנון מחויט, לצד קו קז'ואל שמתבסס על ג'ינסים ועל ז'קטים בסגנון ספורט-אלגנט.

הקולקציה תשווק בחנויות המותג ברחבי העולם וגם אצלנו, במהלך העונה הקרובה

לורן סקוט & בננה ריפבליק

לורן סקוט, דוגמנית לשעבר ואחת הסטייליסטיות הידועות בעולם בהווה (וזוגתו של מיק ג'אגר), תשתף פעולה עם רשת האופנה בננה ריפבליק בקולקציה חגיגית לכבוד הכריסמס הקרוב. תחת השם modern collegiate, יוצעו כחמישים פריטי לבוש ואקססוריז שיעוצבו באווירת השטיח האדום, לצד פריטים שיתאימו גם לשעות היום, ביניהם חולצות, מעילים, שמלות, מכנסיים, ארנק קלאץ' ועוד. מאז השיקה את הקולקציה הראשונה שלה ב-2006, עשתה סקוט כמה מהלכים של כוכבת רוק בעולם הסטיילינג, ולא מפתיע שכל גופייה בעיצובה נמכרת ב-600 דולר. מן הסתם, שיתוף הפעולה שלה עם בננה ריפבליק יאפשר למעריצות ליהנות מהפריטים שהיא מעצבת במחיר נגיש יותר.

מחיר: 40-200 דולר. הקולקציה תושק בחנויות בננה ריפבליק ב-5 בדצמבר

קונברס אולסטאר & משפחת סימספון

בהמשך למגמת שיתופי הפעולה של קונברס-אולסטאר, משיק העונה המותג קולקציה הומוריסטית של נעלי אולסטאר עם סדרת הטלוויזיה האייקונית "משפחת סימפסון". זו העונה ה-25 של הסדרה על מסכי הטלוויזיה, וכעת יוכלו המעריצים ליהנות מחמשת הסימפסונים הצהובים גם על-גבי הנעליים. הדגמים השונים מיועדים לנשים, לגברים ולילדים, ולצד הדמויות יופיעו גם משפטים וביטויים מוכרים מהסדרה.

מחיר: 249 שקלים. להשיג באתר של קונברס