האוצר זועם: לא לשלם ליורם ארבל שכר בערוץ 1

אף שברשות כבר ספגו ביקורת מהאוצר על תנאי העסקתו של ארבל, הוחלט לקלוט אותו כעובד לכל דבר ■ ישתכר 3,500 שקל למשדר, שאורכו לא הוגדר בחוזה

אגף השכר במשרד האוצר דורש מרשות השידור לעדכן את חוזה העסקתו של שדר הספורט יורם ארבל.

ל"גלובס" נודע כי לאחר שברשות כבר ספגו בעבר ביקורת מהאוצר על תנאי העסקתו של ארבל, הוחלט לקלוט אותו כעובד רשות השידור לכל דבר. אך לאחר שבאוצר קיבלו את חוזהו החדש של ארבל, הורמו שוב הגבות, במיוחד לאחר שנודע כי ארבל ישתכר 3,500 שקל למשדר, שאורכו לא הוגדר בחוזה. באוצר גם ביקשו ליידע את מליאת הרשות על ההסכם החריג.

במכתב להנהלת רשות השידור נכתב כי "אין לשלם לארבל כל תשלומים בהתאם לחוזה שנחתם בינו ובין הרשות, וכל תשלום שכזה עשוי להוות חריגות שכר, על כל המשתמע מכך".

נושא מהותי אחר שעלה בפני הנהלת רשות השידור הוא העובדה שעל-פי תנאיה שלה, כל עובד של הרשות חייב להיות עובד בלעדי שלה וזקוק להיתרים מיוחדים כדי לעבוד במקומות אחרים. למרות זאת, ארבל משדר בערוץ הספורט ובערוץ 10 ואף ברדיו האזורי.

יצוין כי מזה תקופה ארוכה שאין קליטת עובדים ברשות השידור. השינוי בתנאי העסקתו של ארבל מגיע לאחר שברשות אסרו על המשך העסקתו כפרילנס - לתקופה שעלתה על 8 חודשים כמתחייב בחוק, ובמהלכה הרוויח 28 אלף שקל.

מרשות השידור נמסר: "הרשות לא מנהלת את ענייני כוח-האדם שלה מעל דפי העיתון. מנכ"ל הרשות ימשיך להדוף גורמים שבראש מעיניהם האדרת שמם תוך יצירת מצג-שווא של יכולותיהם. כמו כן, תהדוף הרשות כל ניסיון להשתלט על התוכן ולסתום פיות".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הממונה על השכר במשרד האוצר לא אישר את החוזה האישי עם יורם ארבל, אשר נחתם בין הרשות לבין העובד, ומכיוון שכך אין להעסיק עובד ללא אישור הממונה. כל תשלום לפי חוזה העסקה מיוחד שאינו אושר על-ידי הממונה עשוי להוות חריגת שכר".