גם אופיס דיפו תשווק אייפונים: חתמה על הסכם עם iDigital

במסגרת ההסכם תמכור אופיס דיפו את כל מוצרי אפל, כולל אייפונים ביבוא רשמי וביבוא מקביל ■ מחכים לאייפון החדש? חכו עוד קצת, המחירים צפויים לרדת

בעוד שבארה"ב, בחלק ממדינות אירופה ובסין מסתערים הצרכנים כבר כמה שבועות על דגמי האייפון החדשים - אייפון 5S ואייפון 5C - הצרכנים הישראלים נאלצים להתאזר בסבלנות, או לקנות אותו במחירים גבוהים בחנויות פרטיות, לאחר שיובא באופן לא רשמי.

נראה ששווה להמתין, כי את ניצני התחרות שתתעורר על כיסי הצרכנים בקרוב אפשר לחוש כבר עכשיו.

לאחר שבתחילת השבוע פורסם ב"גלובס" כי רמי לוי מתחיל לשווק את אייפון 5C כבר בימים אלה, היום (ד') התבשרו הצרכנים כי גם אופיס דיפו תשווק אייפונים.

כחלק מהתחדשותה של אופיס דיפו, הודיעה היום הרשת כי חתמה על הסכם עם חברת iDigital, היבואנית הרשמית של מוצרי אפל לארץ, שבמסגרתו תחל לשווק את כל מוצרי אפל בכל סניפי הרשת.

אולם חשוב לדעת ש-iDigital אינה היבואנית הרשמית של האייפונים, והיא בעצם קונה אותם ממפעילת הסלולר אורנג' (היבואנים הרשמיים הנוספים הם פלאפון, סלקום והוט מובייל).

כיצד זה ישפיע על המחיר? לדברי אבי מלכה, בעליה של אופיס דיפו, החברה תציע מחירים תחרותיים עם אחוז רווח נמוך יותר על האייפונים, כך שהיא תהיה תחרותית.

אולם, המעניין הוא שבאותו סניף בדיוק, על אותו מדף, יימכרו גם אייפונים ביבוא לא רשמי, ואבי מלכה מבטיח כי מחירם יהיה אף נמוך יותר. הלקוחות יצטרכו להחליט איזה אייפון הם מעדיפים - כזה שמיובא לארץ באופן רשמי או כזה שמיובא ביבוא מקביל, בהתאם למחיר ולתנאי האחריות והשירות שיוצעו להם.

בשורה התחתונה השוק סוער, ולמעשה נראה כי נקודת הזמן הנוכחית היא הגרועה ביותר לקניית אייפון חדש. בתוך כמה שבועות תשפיע התחרות העזה על מחירי כל הדגמים, ושווה לחכות.

ולא רק אייפונים. אופיס דיפו מוכרת גם את הטאבלטים של אפל, למשל, אייפד מדור 4 (2,400 שקל) ואייפד מיני (1,580 שקל).

המוצרים נמכרים בדוכנים ממותגים, אולם במקום אין נציגים של iDigital, אלא מוכרני אופיס דיפו שעוברים תדרוך על מוצרי החברה. בעצם לא מדובר בחנות בתוך חנות, אלא בנקודת מכירה קטנה.

לדברי מנכ"ל אופיס דיפו, אלי קידר, "הרשת חתמה על ההסכם רק לאחר ש-iDigital התחייבה להעמיד את מגוון מכשירי הסלולר של אפל והחידושים הנלווים להם".

כעת מוטלת חובת ההוכחה על אופיס דיפו, שתהיה חייבת להציג מחירים תחרותיים ביחס לשוק.