הטיפ היומי: ענקית הדפסות עם פוטנציאל עלייה של 25%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית 3D Systems ב"קנייה" ובמחיר יעד של 65 דולר

חברת 3D Systems נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: DDD) בשווי של כ-5.3 מיליארד דולר. החברה עוסקת בייצור מדפסות תלת-ממד וציוד מסוגים שונים לתחום ההדפסות, ובמקביל היא מספקת שירותים נלווים. נכון לשנת 2012, כ-36% מהכנסות החברה הגיעו ממכירת מוצרים, 29% ממכירת חומרים, ו-35% ממתן שירותים.

להערכתנו, השוק שבו פועלת החברה גדל במהירות, עם צמיחה שנתית ממוצעת צפויה של 22% עד שנת 2017. החברה מחזיקה במגוון רחב של טכנולוגיות, והיא נמצאת במיצוב אטרקטיבי שיאפשר לה לנצל את ההזדמנויות. השוק עדיין בשלבים התחלתיים, עם פוטנציאל משמעותי לצמיחה.

הכנסותיה של 3D Systems מתחום המדפסות צמחו ב-90% בשנת 2012 וצפויות לצמוח בעוד 83% בשנת 2013. לדעתנו, ההכנסות מהתחום ימשיכו לצמוח בקצב מהיר יותר ממכירת החומרים בשנת 2014, אך שיעור הצמיחה של החומרים יתכנס לכיוון שיעור הצמיחה של המדפסות בשנת 2015, והדבר יוביל להתרחבות שולי הרווח.

החברה ביצעה כמה רכישות בשנים האחרונות. אלו עזרו לה להרחיב את הפורטפוליו הטכנולוגי שלה, וליצור פלטפורמות חדשות שיסייעו לשוק לאמץ את מוצריה. ל-3D Systems יש מאזן חזק (המזומן נטו, שעומד היום על 3 דולר למניה, יגדל ל-5 דולר למניה ב-2014) - ואנו צופים לראות עוד מהלכי מיזוגים ורכישות.

תזת ההשקעה שלנו מבוססת על הערכה שהחברה תמשיך להציג קצבי צמיחה גבוהים בשוק שנמצא בתחילת הדרך. מנועי הצמיחה כוללים את אימוץ מדפסות התלת ממד ה-Low-End על-ידי הצרכנים, לצד מכירת מדפסות High-End.

מניית 3D Systems נסחרת לפי מכפיל 21 של EV/EBITDA, ולדעתנו השווי משקף את ההזדמנות לצמיחה מהותית (לדוגמה, התרחבות השימוש בייצור המסורתי והשתלבות בחדשנות של תעשיות כגון רפואה).

הסיכונים בהשקעה כוללים את האפשרות שהמוצרים יהפכו לקומודיטי במהירות רבה מהצפוי, ואת האפשרות לאימוץ איטי יחסית של המוצרים בשוק.

אנו מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 65 דולר - פרמיה של כ-25% על פני מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'