"מי שימכור השבוע יצטער. ארה"ב לא תכריז על דיפולט"

בני מוזס, מנכ"ל בית ההשקעות כוון: "יש עוד 2-3 שנים להמשך העליות בארה"ב. אני כן חושש משוק האג"ח, ואני לא רואה את התשואות יורדות באג"חים הארוכות, ולכן כנראה שיהיו שם הפסדי הון"

הפלונטר בוושינגטון נמשך והמשקיעים ברחבי העולם עדיין לא יכולים לנשום לרווחה לאחר שאתמול הסנאט לא הצליח להעביר הצעת חוק שתחשק את הרפובליקנים בבית הנבחרים ותעלה את תקרת החוב עד שנת 2015. מוקדם יותר, נשיא ארה"ב ברק אובמה דחה את ההצעה האחרונה של הרפובליקאים ובכך הגיעו שוב למבוי סתום המגעים להעלאת תקרת החוב והעברת התקציב על מנת לסיים את השיתוק בממשל האמריקאי. איך זה ייגמר?

בני מוזס, מנכ"ל בית ההשקעות כוון, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "ההתנהגות של הרפובליקנים מוכיחה פעם אחרי פעם כי המטרה שלהם היא להפיל את אובמה. הם יצביעו על הכשלון של אובמה בבחירות הבאות ולכן הם יבואו למצביעים ויגידו להם להצביע לרפובליקנים בגלל הכשלון. אובמה טוען מבחינתו שכבר כל הקיצוצים והשינויים בוצעו ואין ברירה אלא להעלות את תקרת החוב. והוא צודק. אבל כדי שלא ייראה כסרבן הוא צריך לדבר איתם ולהגיע להבנות".

"אובמה ושר האוצר שלו מנסים להופיע כמה שיותר בתקשורת במטרה להאשים את הרפובליקנים אבל בכל זאת הציבור מאשים גם את אובמה וזה לא בסדר".

- איך זה ייגמר בסוף?

"בימים הקרובים זה יגיע לכדי פתרון, כמו שתמיד זה קורה. שולץ, המנכ"ל והמייסד של סטארבאקס ביחד עם עוד מנכ"לים במשק לוחצים מאוד חזק על הרפובליקנים כדי לסיים את הפרשה הזו. גם בפעם הקודמת המנכ"לים של החברות הגדולות התערבו וגם כעת הם מתערבים וזה מלחיץ את ראשי המפלגה".

- אתה מתכוון גם לשיתוק של הממשל?

"כן, בוודאי. שני הנושאים ייפתרו ביחד".

- אז איך יתנהג השוק?

"השוק יהיה תנודתי בימים הקרובים לפי הידיעות שיגיעו מהשטח. לדעתי אנשים שחושבים לטווח ארוך יש כאן הזדמנות קנייה עבורם. מי שימכור השבוע יצטער. לא ייתכן שארה"ב תכריז על פשיטת רגל".

- מה עם הנפט?

"הנפט צריך להמשיך לרדת לכיוון ה-90 דולר לחבית ויכול להיות גם מתחת לזה. זה ייתכן דחיפה נוספת לכלכלה האמריקנית".

- מיגזרים מומלצים?

"תעשייה, קמעונאות ובעיקר הפיננסים והנדל"ן. יכול להיות שהריבית תעלה אבל אנשים יבינו שגם אם הריבית עולה והם לא קונים נדל"ן הם יצטרכו בעתיד לקנות במחירים יותר גבוהים. גם זה יעזור לכלכלה".

- אז אתה עדיין לא רואה את הסוף של הראלי?

"לא. לדעתי יש עוד 2-3 שנים להמשך העליות בארה"ב. אני כן חושש משוק האג"ח ואני לא רואה את התשואות יורדות באג"חים הארוכות ולכן כנראה שיהיו שם הפסדי הון. שוק המניות הרבה יותר אטרקטיבי, בעיקר מניות של חברות גדולות שמחלקות דיבידנד".