הוליווד 1: קשה באולפנים - קיצוצים נרחבים באולפני פאראמונט

קשה להסביר את ההפסדים כשמביטים על טבלת שוברי הקופות (מלחמת העולם Z) - שם נרשמות הצלחות כבירות ■ השאלה הגדולה - כמה דולרים מההכנסות בבתי הקולנוע מגיעים לאולפנים?

בשבוע שעבר שלחה הנהלת אולפני פאראמונט מכתב לכלל העובדים, ובו בישרה על כך שבזמן הקרוב ייערכו קיצוצים נרחבים וכואבים בכוח האדם בכל המחלקות, לרבות מחלקות השיווק והפצת מדיה בינלאומית. על פי הערכות, יפוטרו למעלה מ-100 עובדים. אין זו הפעם הראשונה שפאראמונט יוצאת במהלך של קיצוצים מאסיביים. הפעם האחרונה הייתה בסוף 2008, אז קוצצו כ-%7 במצבת העובדים.

קשה להסביר את ההפסדים כשמביטים על טבלת שוברי הקופות, שם נרשמות לאולפן הצלחות כבירות: ל"מלחמת העולם Z" מתוכנן סרט המשך; סרטו של מייקל ביי, "Pain and Gain" היה רווחי וכמוהו גם "מסע בין כוכבים", וכן העיבוד החדש ל"הנזל וגרטל". למעשה, לא נרשם ולו כישלון אחד, ומאידך פאראמונט מדווחת על הפסדים, וערך המניה שלה בבורסה בירידה.

היכן טמון הכשל בקריאת הטבלאות? בנתון החסר תדיר: כמה דולרים מההכנסות בבתי הקולנוע מגיעים לאולפנים. "מלחמת העולם Z", שעלה קרוב ל-200 מיליון דולר עם הפקה שהלכה והסתבכה, הפך בסופו של דבר לרווחי במידה מועטה, עם הכנסות של 539 מיליון דולר. הבעיה נעוצה כנראה בעלות ההפקה.

תגובתה של פאראמונט, כצפוי, הייתה מלאת אופטימיות: "כבר למעלה מ-100 שנה שפאראמונט נחשבת לאיקון קולנועי מוביל. לאורך ההיסטוריה שלה החברה מתמודדת בהצלחה יתרה עם התאמה לשינויים ולאתגרים חדשים בשוק, ונערכת לקראת הזדמנויות חדשות בתעשיית הקולנוע".