רד-בול תצמיח כנפיים גם בכדורגל האנגלי?

ענקית משקאות האנרגיה, שבבעלותה מספר קבוצות כדורגל מרחבי העולם, מעוניינת להיכנס לשוק הבריטי; המטרה? "לקחת קבוצה לליגת האלופות"

ענקית משקאות האנרגיה האוסטרית רד-בול מעוניינת להרחיב את האחיזה שלה בקבוצות כדורגל ברחבי העולם, ובודקת אופציה לרכוש מועדון באנגליה. כך מפרסם השבועון "סאנדיי פיפל".

המטרה של רד-בול, על-פי גורמים המעורבים בעסקה, היא "לקחת קבוצה עד לליגת האלופות, שזהו השוק היחידי שהם עדיין לא הצליחו לחדור אליו".

מי שמוביל את החיפושים אחרי מועדון מתאים לרכישה הוא המאמן הגרמני ראלף רגניק, שעבד בעבר בין היתר בשאלקה 04, הופנהיים ושטוטגרט, וכיום משמש כמנהל הספורטיבי של רד-בול זלצבורג האוסטרית - קבוצת הדגל של החברה. זלצבורג נרכשה ע"י רד-בול בשנת 2005 תמורת כ-10 מיליון אירו ומותגה מחדש (כולל החלפת השם של המועדון, צבעיו והלוגו שלו), במהלך שהתקבל בזעם על-ידי האוהדים; עם זאת, היא הפכה לכוח דומיננטי בכדורגל המקומי, וזכתה מאז בארבע אליפויות.

מועדוני כדורגל נוספים שנמצאים בבעלות רד-בול הם ניו יורק רד בולס (משחקת ב-MLS האמריקאית, ומככבים בה החלוץ הצרפתי תיירי הנרי והחלוץ האוסטרלי טים קאהיל); ר.ב לייפציג (משחקת בליגה השלישית בגרמניה); רד-בול ברזיל (משחקת בליגה השנייה של מחוז סאו פאולו); רד-בול גאנה (מהליגות הנמוכות במדינה האפריקאית).

אחזקות הספורט של רד-בול כוללות גם שתי קבוצות פורמולה 1, ביניהן רד-בול רייסינג, שזכתה בשלוש העונות האחרונות באליפות היצרנים של הספורט המוטורי; גם קבוצות הוקי קרח וענפי אקסטרים למיניהם נמצאים בפורטפוליו העשיר של רד-בול.