למה הבונדסליגה עדיין רחוקה שנות אור מהפרמיירליג?

הנה דוגמה אחת: גם עסקת שידורים חדשה ומשמעותית עם רופרט מרדוק תשאיר את הליגה הגרמנית עם הכנסות עלובות משיווק הזכויות בחו"ל

עסקת זכויות גדולה ומשמעותית לבונדסליגה: מכרה את שידוריה לענקית הקולנוע והטלוויזיה האמריקאית פוקס המאה ה-21, שבשליטתו של איל המדיה רופרט מרדוק. פוקס תשדר את משחקי הליגה הגרמנית ל-80 מדינות מארבע יבשות שונות ברחבי העולם, באמצעות רשת ערוצי הספורט הרחבה שלה ושל תאגיד ניוז קורפ.

‏בין המדינות הבולטות שיהיו חלק מההסכם, ניתן למצוא את תאילנד, יפן, ברזיל, ארה"ב, קנדה, מקסיקו, איטליה והולנד. עבור המדינות האירופיות, ההסכם הוא לשתי עונות (2015/16-2016/17), ועבור כל היתר - עד לעונת 2019/20.

העסקה החדשה, מתוקף היקפה וכמות הטריטוריות שהיא מכסה - היא כנראה המשמעותית ביותר של הבונדסליגה בחו"ל, תחום בו מתקשה הליגה לייצר הכנסות משמעותיות. כיום, עומד המחזור השנתי של הליגה הגרמנית מזכייני השידור בחו"ל על 72 מיליון אירו בלבד, נמוך יותר משמעותית משל הפרמיירליג האנגלית (קרוב ל-900 מיליון אירו בשנה החל מהעונה הנוכחית), אבל גם מאלו של הליגות בספרד (כ-150 מיליון אירו בשנה) ואיטליה (כ-100 מיליון).

‏כריסטיאן סייפרט, מנכ"ל מינהלת הליגה, התייחס באוגוסט האחרון לנושא הזה ב"די וולט": "אין ספק שבכל הקשור לשיווק זכויות שידור בחו"ל, הרי שמדובר על אחד מהתחומים שיש לנו בו הכי הרבה מקום להתפתח. ה'הייפ' שנוצר בתקשורת העולמית סביב הבונדסליגה וההצלחה הגדולה של הקבוצות שלנו בצ'מפיונס ליג אשתקד אמורה לסייע לנו לחתום על חוזים של 100 עד 150 מיליון אירו לשנה עם ערוצים בחו"ל".