מסתמן: עו"ד ארז קמיניץ ימונה למשנה ליועמ"ש לעניינים אזרחיים

‎‎יורש לעו"ד שרית דנה: ועדת האיתור של משרד המשפטים המליצה פה-אחד לשרת המשפטים ציפי לבני למנות את עו"ד ארז קמיניץ לתפקיד

‎‎יורש לעו"ד שרית דנה, המשנה לשעבר ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים אזרחיים: ועדת האיתור של משרד המשפטים החליטה אמש (ב') להמליץ לשרת המשפטים, ציפי לבני, למנות לתפקיד המשנה ליועמ"ש לעניינים אזרחיים את עו"ד ארז קמיניץ. אם לבני תאמץ את ההמלצה, היא צפויה להביא את המינוי לאישור הממשלה.

הוועדה המליצה על קמיניץ לתפקיד פה-אחד, לאחר שקיימה ראיונות עם המועמדים שזומנו להופיע בפניה, ולאחר שסיימה אמש לקיים דיון יסודי בהערכה של המועמדים השונים, בהתייחס לנתוני המשרה ומשימות היחידה.

בראש ועדת האיתור עמד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וחבריה היו: עו"ד משה דיין, נציב שירות המדינה; ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים; עו"ד אביחי מנדלבליט, מזכיר הממשלה; וד"ר ריבי כהן, נציגת האקדמיה.

כנציג הממשלה נבחר מזכיר הממשלה, ככל הנראה נוכח הממשק ההדוק שהיה לעו"ד דנה מול משרד ראש הממשלה ומול ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו, בעיקר סביב יוזמתו ל"רפורמת המרפסות" ושליטתה ההדוקה בנושאי תכנון ובנייה.

עו"ד קמיניץ, 43, בעל תואר שני במשפטים (בהצטיינות) מהאוניברסיטה העברית, עבד כ-3 שנים במשרד עורכי דין פרטי והתמחה בדיני משפחה וירושה. בהמשך הוא הצטרף למחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) במשרד המשפטים בשנת 2001.

במהלך השנים מילא עו"ד קמיניץ תפקידים שונים במחלקה והתקדם עד לדרגת ראש תחום המרכז את טיפול המחלקה, הן בייעוץ למשרדי הממשלה והן בהליכי חקיקה, במספר נושאים, וביניהם דיני הקניין ודיני תכנון ובנייה. עוד עסק במסגרת עבודתו במחלקה בדיני ירושה, דיני נאמנות ודיני התיישנות.

קמיניץ ליווה את הליכי החקיקה של הצעת חוק ההתיישנות, הן בשלב הכנת הצעת החוק והן בליווי ההצעה בדיונים בכנסת. הוא גם היה חבר בצוות הקודיפיקציה במחלקה - צוות שליווה את עבודת ועדת הקודיפיקציה ושנערך להוצאת תזכיר החוק.

קמיניץ ריכז גם את עבודת ועדת הירושה, שישבה על המדוכה, וחבר בוועדות ובפורומים בין-משרדיים שונים. ‏‎‎‏