אמסלם: מה הקשר בין הרפורמה בחברת חשמל לחריגות השכר?

הממונה על השכר באוצר מגיב לוועד העובדים: "יש דוח ביקורת של מבקר המדינה מלפני שנה בדיוק, שמותח ביקורת קשה מאד על הנעשה בחברת החשמל וקובע כי על הרגולטורים לפעול בנחישות כדי למנוע חריגות השכר"

"אסור לכרוך אירוע של חריגות שכר עם נושא הרפורמה בחברת החשמל, אלה שני דברים שאינם תלויים אלה באלה" - כך אמר היום (ג') הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, בהגיבו לביקורת שספג על החלטתו בדבר חריגות שכר בחברה.

בוועד עובדי חברת החשמל הגיבו בחריפות על ההחלטה שהתקבלה בעיצומו של הליך משא-ומתן לקראת רפורמה בחברה והודיעו אתמול על השבתה מיידית של עבודת מנהלי החברה. בית הדין לעבודה הורה לעובדים לשוב לעבודה והקפיא את החלטתו של אמסלם עד לקיום בדיון בנושא מחר. גם באוצר נמתחה ביקורת על אמסלם בנימוק שסיפק לעובדי חברת חשמל תירוץ "לשבור את הכלים".

לדברי אמסלם, "בנושא של חריגות השכר בחברת החשמל יש דוח ביקורת של מבקר המדינה מלפני שנה בדיוק שמותח ביקורת קשה מאד על הנעשה בחברת החשמל וקובע שעל הרגולטורים לפעול בנחישות כדי למנוע חריגות השכר. עיתוי זה דבר חשוב אבל המהות היא זו שצריכה להכתיב את ההתנהלות. תמיד אומרים אוטוטו מגיעים לרפורמה. אני לא רוצה לפגוע במו"מ, זה לא שם. אני לא מעלה על הדעת שום אפשרות או איזושהו תסריט שבו ממשלה לא לוקחת על עצמה לבצע את החוקים של מדינת ישראל".