ספקית השבבים וילוסיטי גייסה עוד 35 מיליון דולר

סאנדייסקיי הודיעה על גיוס של 20 מיליון דולר ■ מיקרוסופט ונצ'רס תשקיע בסטארט-אפ SkyGiraffe

ספקית השבבים לתקשורת מהירה, חברת וילוסיטי (Wilocity), השלימה סבב גיוס בהיקף של כ-35 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". החברה, שהחלה בשנה האחרונה למכור את חבילת הפתרונות שלה לחברות מחשוב, גייסה את הכסף בהובלת קרן וינטג' של אלן פלד ומקרן ג'רוזלם גלובל של שלמה קאליש. כמו כן, הצטרפו לגיוס המשקיעים הקיימים, בהם הקרנות סקויה, בנצ'מרק ו- Tallwood, וכן המשקיעים האסטרטגיים - את'רוס (כיום חלק מקוואלקום) ומארוול. בגיוס החדש משתתפת משקיעה אסטרטגית חדשה.

וילוסיטי הוקמה ב-2007 על ידי טל תמיר, שמשמש כמנכ"ל; דני רטיג, גל בסון ויורג מייסן. החברה מפתחת ערכת שבבים לתקשורת אלחוטית, שמבוססת על תדר ה-60 GHz, שהשימוש בו חדש יחסית.

הטכנולוגיה של וילוסיטי מיועדת לתקשורת אלחוטית בטווח קצר, כלומר לבית ולמשרד, ותומכת בהעברת מידע מהירה יחסית, בקצב של 1-5 גיגה-בייט לשנייה, כלומר פוטנציאל למהירות גבוהה יותר מפי 10 לעומת התקן האחרון של רשתות אלחוטיות מקומיות.

פריצת הדרך של החברה אירעה השנה, ולא בגלל הגיוס המרשים. בתחילת השנה השתלבו המוצרים הראשונים של החברה במספר דגמים של מחשבים ניידים מתוצרת דל. בחברה מייעדים את הגיוס כדי להרחיב את מסגרת השותפים וכן לחדור לשוק הטלפונים החכמים, ולדברי מארק גרודזינסקי (Mark Grodzinsky) סגן נשיא לשיווק בחברה, הכוונה היא להיות עם מוצר בשוק בסוף 2014.

כדי לחדור לשוק ציוד התקשורת עבור המחשוב האישי, נדרשת החברה לספק כרטיס שכולל ערכת שבבים (Chipset) שישלב את התדרים הוותיקים יחסית של התקשורת האלחוטית קצרת הטווח, ה-2.4 GHz וה-5 GHz, שעליהם מבוססים תקני הבלו-טות' וה-Wi-Fi, בהתאמה, שמספק הפתרון. החזון הוא שכרטיס התקשורת שמשולב במחשוב האישי יכיל בדור הבא שילוב של שלושה תקנים (מה שמכונה Tri-Band).

"וידאו חכם"

בתוך כך, חברת סאנדייסקיי הודיעה היום (ג') על גיוס של 20 מיליון דולר בהובלת קומקאסט ונצ'רס, ובהשתתפות ליברטי גלובל ונצ'רס ווינטאג' אינווסטמנט פרטנרס והמשקיעות הקיימות - הקרנות כרמל ונצ'רס, גלובספאן קפיטל ונורווסט ונצ'ר פרטנרס (NVP). באמצעות השקעה זו, סאנדייסקיי מתכננת להרחיב את פעילותה. בעקבות ההשקעה יצטרף למועצת המנהלים של סאנדייסקיי אנדרו קלילנד, דירקטור מנהל בקומקאסט ונצ'רס.

סאנדייסקיי, פיתחה טכנולוגיה של וידאו חכם, שמאפשרת לחברות שמוכרות ללקוחות קצה לתקשר עם אותם לקוחות באמצעות סרטוני וידאו מותאמים אישית לצופה, אשר מיוצרים בזמן אמת. "השקעה זו היא אבן דרך בהצלחת סאנדייסקיי ביצירת קטגוריה חדשה של וידאו חכם והובלתה. וידאו חכם הוא דרך חדשה שבה חברות שונות מתקשרות עם לקוחותיהן", אמר שמוליק ולר, מנכ"ל סאנדייסקיי, "כל המשקיעים בחברה שותפים למחויבות שלנו להגשמת חזון הוידאו החכם ונרגשים מההזדמנות האדירה שגלומה בווידאו אישי ולחדשנות הנוספת הצפויה בתחום זה".

היום, במהלך כנס האינטרנט DLD, הודיעה מיקרוסופט ונצ'רס על השקעה בחברת הסטארט-אפ SkyGiraffe, שמספקת פלטפורמה לקישור מאובטח של מכשירים ניידים למערכות המידע הארגוניות. זו ההשקעה הראשונה של מיקרוסופט ונצ'רס מאז הקמתה לפני מספר חודשים והיא ניתנת לחברת סטארט-אפ בוגרת המחזור השני של האקסלרטור בישראל. הקמת מיקרוסופט ונצ'רס נועדה לרכז את כל פעילויותיה של מיקרוסופט בקרב סטארט-אפים תחת גוף אחד.

ההשקעה תאפשר ל-SkyGiraffe להמשיך לפתח את המוצר שלה, המאפשר לארגונים לספק לעובדיהם בשטח אפליקציות ניידות ברמה ארגונית ללא צורך בכתיבת קוד. הפתרון של החברה נולד על רקע התעצמות השימוש בטאבלטים ובסמארטפונים והצורך האסטרטגי של ארגונים להטמיע אפליקציות מובייל ניידות.