איי.די.או מגייסת 40 מ' ש' וממירה הלוואה מהראל

כתוצאה מההלוואה הראל תגדיל החזקותיה בחברה ל-19%

חברת הנדל"ן המניב איי.די.או (ADO), מקבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון, ממשיכה לנקוט בצעדים לחיזוק מיצובה הפיננסי כחלק משאיפתה להיכנס למדד ת"א 100. איי.די.או עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכם להמרת הלוואה של 6 מיליון אירו מקבוצת הראל ביטוח לאופציות, שבמימושן תגיע הראל להחזקה של כ-19% מהונה של החברה. מחיר המימוש עומד על 34 אגורות, בדומה למחיר המניה הבוקר, אחרי זינוק של 50% מתחילת השנה, המשקף שווי של 520 מיליון שקל לחברת הנדל"ן המניב.

להקטין את המינוף

הראל העניקה לאיי.די.או, שמתרכזת בהשקעה בנכסי נדל"ן למגורים בברלין שבגרמניה, את ההלוואה במהלך 2012 כנגד הקצאת אג"ח לא סחירות להמרה עד 2015. רו"ח שלמה זהר, מנכ"ל איי.די.או , אמר היום כי "המרת ההלוואה של הראל עוזרת לנו בשיפור יחסי ההון וגם בפיזור ההחזקות. יחד עם גיוס ההון אנחנו מכינים את החברה לשנה הבאה. אנחנו רוצים לשמור על יחס מינוף של סביבות 65%. את סכומי הגיוסים הקודמים שביצענו כבר השקענו".

באיי.די.או הסבירו כי ביקשו להמיר את ההלוואה כדי להקטין את המינוף, וכי ישלמו להראל כ-1 מיליון אירו, המשקף את סכום הריבית עד מועד ההלוואה הסופי.

היום מחזיקה הראל בכ-13% ממניות איי.די.או, אך חלקה, כמו יתר בעלי המניות, צפוי להידלל בקרוב במסגרת הקצאת מניות לקרן סטנהם הבריטית, כחלק מעסקה בהיקף של כ-100 מיליון אירו שסגרה החברה בשבועות האחרונים.

במסגרת העסקה מול סטנהם תקבל לידיה איי.די.או תיק נכסי מגורים של 48 בניינים בברלין, הכוללים כ-1,150 יח"ד, בשווי של 98 מיליון אירו. בתמורה תקצה איי.די.או לסטנהם 22% מהונה ותשלם לה כ-8 מיליון אירו במזומן, נוסף על חוב של כ-62 מיליון אירו שהיא לוקחת על עצמה.

במקביל, איי.די.או צפויה להשלים עד מחר גיוס הון באמצעות הנפקת מניות לציבור בהיקף מוערך של כ-40 מיליון שקל. שיכון ובינוי, המחזיקה בכ-48% ממניות החברה, מעוניינת לשמור על חלקה בה, ובהתאם לכך עדכנה כי תשקיע בהנפקה כ-20 מיליון שקל.