האח הסנוב של חמי יואב: תכירו את מתחם הספא - "אקויה"

המתחם בצפון הנגב נושק לחמי יואב ■ "סקויה" - מועדון ספא המציע שימוש חופשי במתקנים, אירוח קולינרי ושתייה, גם אלכוהולית, ללא הגבלה

את חמי יואב מכירים בעיקר כאלה שנדרשו למים התרמו-מינרליים שלהם לצורכי בריאות, פחות לצורכי בילוי. אבל לפני פחות משנה נרכש המתחם על ידי קבוצת שבט אחים ושותפים נוספים, שהחליטו לרענן ולפנות גם לקהלים חדשים. הקונספט שנבחר היה מועדון ספא. הרעיון הוא שבעבור דמי כניסה מקבלים יום כיף הכולל טיפול (מתוך מגוון נתון), שימוש חופשי במתקנים, אירוח קולינרי ושתייה, גם אלכוהולית, ללא הגבלה. בר המשקאות פתוח כל היום עם היצע רחב.

גולת הכותרת היא הספא, שעבר שיפוץ מקיף וזכה בשם אקויה (פנינה, ביפנית). הוא נפתח בסוף האביב, אבל בשל מיקומו בצפון הנגב ובגלל שאין בו בריכת שחייה, עדיף היה להמתין עד הסתיו כדי ליהנות ממנו. המתחם נושק לחמי יואב, אבל נפרד ממנו באישיותו העצמאית. אורחי הספא יכולים לעבור למרחצאות כאוות נפשם, אבל לא להיפך, כך שהמקום אינו הומה אדם.

המתחם נאה ומעוצב, אבל קצת דומה לגן אירועים. גם האוכל היה טעים, אבל מזכיר אוכל של חתונה. ההצהרה על "מנות גורמה קטנות" לא התממשה במלואה, אבל לשבחם ייאמר שהאיכויות באו מבית טוב, מסעדת ערמונים השייכת לקבוצה וידועה כמסעדה כשרה איכותית.

הספא הוא לב המקום, ולמטפלת שקיבלתי יש לי בעיקר מילים טובות. הגעתי תפוסת שרירים והיא קלטה את זה באצבעותיה, ובמקום לעבוד "לפי הספר", זרמה עם שריריי הדואבים ועמלה על שחרורם בהצלחה רבה. החיסרון היחיד הוא שהמטפלים לא משאירים את המטופלים בפרטיותם בתחילת הטיפול ובסיומו, וזה כלל זהב שצריך לשמור. הניסיון ליצור משהו חדש ולחרוג מהטווח המוכר די מוצלח, וזוגות או חבורות קטנות יכולים לבלות כאן יום כיף מרענן. בעתיד מבטיחים גם מלון בוטיק עם מועדון ספורט.

שעות פתיחה: 09:00-23:00; מחיר חבילת פרימיום (שהות, קולינריה, כניסה לג'קוזי ולחמי יואב) - מ-220 שקלים לאדם. התוספת תלויה במחירי הטיפולים, שנעים בין בין 150 ל-260 שקלים; מ-18:00 בימי בימים א' ב' ד' ומוצאי שבת נמכרות חבילות מוזלות. טל' 08-6705607/8.