באפט: אי העלאת תקרת החוב - נשק להשמדה המונית

המשקיע האגדי אמר בראיון ל-CNBC כי האיום לא להעלות את תקרת החוב הוא אווילי ומטורף ואף השווה אותו להטלת פצצות האטום על יפן ■ עם זאת, באפט נשאר אופטימי ואמר כי המשבר בוושינגטון הוא אינו סיבה לא לקנות מניות

המשקיע האגדי וורן באפט אמר היום (ד') כי האיום לא להעלות את תקרת החוב של ארה"ב אחרי שנעשו כבר התחייבויות הוא "נשק פוליטי להשמדה המונית" ולכן אף מפלגה אינה צריכה להשתמש בו.

באפט, שהתראיין לרשת CNCB, השווה, כאמור, את האיום לא להעלות את תקרת החוב לפצצות האטום שהוטלו על יפן ב-1945. "הבטחנו לא לעשות שוב משהו שכזה", אמר באפט שעות ספורות לפני פקיעת המועד הסופי להעלאת תקרת החוב.

ה"אורקל מאומהה" קרא לשני הצדדים, הרפובליקאים והדמוקרטים להתחייב לא לעשות שימוש בתקרת החוב כנשק פוליטי. "קיימים כלי נשק אחרים שאפשר להשתמש בהם, כגון פיליבסטר". עם זאת יו"ר ענקית ההחזקות ברקשייר הת'אווי נשאר אופטימי וטען כי הוא אינו צופה כי ארה"ב תפגע במוניטין שהיא צברה במשך 237 השנים האחרונות, במדינה שמשלמת את חובותיה בזמן. לדבריו, אם ארה"ב לא תשרת את חובותיה, יהיה זה "צעד מטורף ואווילי".

באפט התייחס גם לתחום ההשקעות ואמר כי המשבר בוושינגטון הוא אינו סיבה לא לקנות מניות ואף חשף כי חברת Marmon Group, חברה בת בבעלות ברקשייר הת'אווי, רכשה לאחרונה חברת משקאות בריטית תמורת 1.1 מיליארד דולר. המשקיע האגדי חשף בנוסף כי הוא עבד באחרונה על עסקת ענק בהיקף של 12 מיליארד דולר, אך היא לא יצאה לפועל לבסוף.