שולה זקן חזרה להעיד: "נמאס לי שהכול עליי"

זקן הטילה את האחריות לגורל חלק מהכספים שקיבלה משמואל דכנר, עד המדינה המנוח, על עו"ד אורי מסר, פרקליטו ומקורבו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט ■ ‏‎"‎תזמנו את מסר להעיד אם אתם רוצים לדעת מה נעשה עם הכסף"

‎‎אחרי שהתאוששה מהמחלה שבגללה אושפזה בבית-חולים הדסה בירושלים, חזרה היום (ה') שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, להעיד במשפט הולילנד.

זקן נאשמת כי לקחה שוחד בסך מאות אלפי שקלים מיזמי פרויקט הולילנד וחברת הזרע, ובתמורה סייעה להם לקדם את האינטרסים שלהם מול אולמרט, שכיהן כראש העיר ירושלים ובהמשך כשר התמ"ת.

לדברי הפרקליטות, במסגרת מערכת היחסים המושחתת לכאורה נתן עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, לאולמרט 100 אלף שקל באמצעות זקן, ב-5 צ'קים של 20 אלף שקל, שמתוכם היא העבירה לפחות 60 אלף שקל לאולמרט, ואת השאר הפקידה בחשבונות בניה ואחותה (בכך היא מואשמת בהלבנת הון).

היום אישרה זקן כי דכנר העביר לידיה את הכסף באופן אישי וניסתה להסביר מדוע הפקידה את חלקם בחשבונות של אחותה ובניה. "לא רציתי שישייכו את הכסף אליי, אבל לא חשבתי שאני עושה משהו לא בסדר. היות והכסף לא מיועד לי, לא הפקדתי בחשבונות שלי. לא הייתי צריכה כסף, אני לא ניסיתי להסתיר את הכסף".

‏‎‎‏"מסר הוא כמו אח לי"

‏‎‎זקן הטילה את האחריות לגורל חלק מהכספים שקיבלה מדכנר - שהפרקליטות טוענת כי הועברו לאולמרט - על עו"ד אורי מסר, מי שהיה פרקליטו ומקורבו של אולמרט.

זקן ציינה כי במהלך המשפט התברר לה לראשונה כי הכספים לא נועדו לכסות גירעונות של מערכות הבחירות של אולמרט, כפי שלטענתה מסר אמר לה.

"אני הבנתי שיש גירעונות דרך אורי מסר, לא ידעתי שבזמן אמת לא היו גירעונות", אמרה. "לא רציתי לערב את אהוד במקום שהוא לא צריך להיות. אחרי מערכת בחירות הוא היה עסוק בתפקידו, ולא חשבתי שאני צריכה להטריד אותו בדברים האלה. הייתי אשת אמונו, וכמוני גם אורי מסר, ועבדנו בשיתוף-פעולה מלא. אורי מסר כמו אח לי, הוא קורא לי 'אחותי', היה לו קשה להתמודד עם דברים מסוימים‎"‎‏.

כאשר נשאלה שוב לאן הלך הכסף אם לא היו גירעונות, השיבה זקן: ‏‎"‎תזמנו את מסר להעיד אם אתם רוצים לדעת מה נעשה עם הכסף. אדוני, נמאס לי שהכול עליי‎"‎‏".

לדבריה, "פעם ראשונה שנודע לי שלא היו גירעונות זה היה כאן, באולם המשפט, בזמן עדותו אולמרט. אני לא רוצה לחשוב שמישהו ניצל אותי, כי היה לי אמון מלא באנשים שעבדתי איתם. מסר אמר לי שאנחנו צריכים כסף. לא ידעתי בזמן אמת שמסר לקח כספים מפה ומשם. אם הייתי יודעת שהחשבון בפלוס, הייתי עושה מסיבה ולא לוקחת כספים מדכנר עבור מסר".

‏השופט דוד רוזן שאל את זקן: "מה חשבת על אותם 60 אלף שקל שהעברת לכיסוי הגירעונות?". זקן השיבה: "ידעתי שזה לא תקין מבחינת התקרה ומבחינה שזה היה ללא קבלה".

השופט הקשה: "ומבחינת העובדה שיזם הולילנד, שיש לו אינטרסים, נותן לך 60 אלף שקל? לא חשבת שיש בעיה שאדם שעובד הדוק עם העירייה מעביר כסף לגירעונות?". זקן השיבה: "את זה צריך לשאול את אורי מסר. אני אמרתי לו שזה מדכנר. דכנר עבד איתי ונתן לי את הכסף, ואורי מסר ידע על מערכת היחסים שלי עם שמוליק"‏‎.‎‏

‏כאשר נשאלה זקן מדוע בחקירתה במשטרה היא לא סיפרה כי העבירה את הכספים למסר, היא השיבה כי זאת מפני שידעה מה עבר על מסר במשפט אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים ולא רצתה שיעבור זאת שוב.

זקן גם הכחישה את דבריו של אולמרט בעדותו כי היא ידעה תמיד מה מצב חשבון הקמפיין: "אני לא יודעת למה הוא אמר את זה", אמרה. ‏‎‎‏