גל ירידות בדרך? פוזיציות השורט של קרנות הגידור גדלו לשיא

מדד ה-ISI, הבוחן את פוזיציות השורט לעומת פוזיציות הלונג של מנהלי קרנות הגידור, ירד בכ-8% בשבוע החולף, לרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה ■ ירידה במדד מעידה על עלייה בסנטימנט הדובי בקרב מנהלי קרנות הגידור

אומנם המחוקקים בארה"ב מצאו פיתרון למשבר הפוליטי-כלכלי, אך נראה כי המשקיעים נוקטים באסטרטגיה של "מכירה בידיעה" והשווקים רושמים ירידות. לפי סוכנות "בלומברג", קיים נתון אחד שעלול להדאיג את המשקיעים - מנהלי קרנות הגידור הגדילו את פוזיציות השורט שלהם כנגד השוק, לרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה.

הראלי בשווקים ב-4 השנים האחרונות גרם להפסדי עתק למנהלי קרנות הגידור שהימרו כנגד המגמה. אולם, כעת השווקים טיפסו לגבהים חדשים (המכפיל של ה-S&P עלה ל-16.3 לעומת 14.1 בתחילת השנה) והסיכונים גדלו כך שמנהלי קרנות הגידור מעריכים כי הפוטנציאל לירידות גדל ולכן החליטו להגדיל את פוזיציות השורט בהתאם.

לפי הנתונים שפורסמו ב"בלומברג", מדד ה-ISI, הבוחן את פוזיציות השורט לעומת פוזיציות הלונג של מנהלי קרנות הגידור, ירד בכ-8% בשבוע החולף. ירידה במדד מעידה על עלייה בסנטימנט הדובי בקרב מנהלי קרנות הגידור.

ועד כמה המדד הזה יכול ל"נבא" את כיוון השוק? היחס של המדד נמצא באותה רמה שהייתה באוגוסט 2011, הפעם האחרונה שבה ארה"ב עמדה בסכנה של חדלות פירעון. בעקבות כך, באותה תקופה מדד ה-S&P נפל בכ-20% בשל העלייה בסיכונים ובחוסר הוודאות.