נומורה: ההתאוששות הכלכלית בסין נגמרה

"ההתאוששות בסין היא לא בריאה מיסודה, שכן היא מונעת יותר מכל על ידי תעשייה כבדה ועומדת בניגוד לעקרונות שהותוו לאחרונה על ידי נשיא המדינה וראש הממשלה"

ההתאוששות הכלכלית בסין נגמרה והצמיחה בתמ"ג תאט ל-7.5% ברבעון הרביעי, ול-6.9% בשנה הבאה. כך מעריכים היום (ו') כלכלני נומורה, לאחר פרסום נתוני התמ"ג לרבעון השלישי בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

היום פורסם כי הכלכלה הסינית צמחה ברבעון השלישי ב-7.8% בחישוב שנתי. מדובר בקצב הצמיחה הגבוה ביותר השנה, לאחר שברבעון הראשון של השנה צמח התמ"ג ב-7.7% וצמיחה של 7.5% ברבעון השני. הנתונים תואמים את התחזיות המוקדמות, ומרמזים כי צמיחת הכלכלה תעמוד או אף תעבור את היעד הממשלתי לצמיחה של 7.5% ב-2013 כולה.

עם זאת, נתוני ספטמבר מרמזים על האטה מסוימת, שייתכן שתבוא לידי ביטוי ברבעון הרביעי. כך, התפוקה התעשייתית בספטמבר האטה ל-10.2% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 10.4% בחודש אוגוסט. המכירות הקמעונאיות בחודש החולף רשמו עלייה של 13.3%, מתחת לתחזיות האנליסטים לעלייה של 13.5%.

הנתונים הללו מביאים את כלכלני נומורה להאמין כי אכן ישנם סיכונים בהסתכלות קדימה. "אנו טוענים כי ההתאוששות בסין היא לא בריאה מיסודה, שכן היא מונעת יותר מכל על ידי תעשייה כבדה ועומדת בניגוד לעקרונות שהותוו לאחרונה על ידי נשיא המדינה וראש הממשלה - שקצב איטי יותר של צמיחה יכול להיות נסבל על מנת להבטיח צמיחה איכותית יותר בעתיד", כך נמסר מבית ההשקעות.