"אני לא כלבלב ואומר מה שהקבלנים מפחדים לומר"

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי: "עובדה שיש היום 1,400 פנטהאוזים לא מכורים... בגלל שאני אומר את האמת, אני משלם מחיר"

"לפני כמה שנים היה קרב קשה בין בועז יונה, כשהוא עוד היה בשיא שלו, לבין היזם יגאל דמרי. הם רבו על קרקע גדולה ל-1,000 יחידות דיור בין באר שבע לאופקים, הסכסוך היה קשה והם הגיעו גם לבתי משפט. הושבתי את שניהם בוועידה שלנו, גרמתי להם לדבר, ובסוף המפגש יונה קם ואמר לדמרי 'הקרקע שלך'. דמרי אמר לי שלא ישכח את זה אף פעם".

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, מאוד מאמין בקונספט שלו, להיות "הפייסבוק הפיזי של עולם הנדל"ן". הוא גם לא חושש להעתיק את הוועידה השנתית שלו, שתיערך בחודש הבא, מים המלח לאילת, ולהתחרות ראש בראש עם ועידת השמאים וועידת הקבלנים שמתקיימות בעיר באותו חודש.

"המקום היחידי שמסוגל לקלוט 1,500 איש הוא אילת", הוא מדגיש, "חוץ מזה, כל הבכירים בענף אמרו לי 'די, מספיק עם ים המלח'. הסיבה שזה נפל סמוך לשאר הוועידות היא שבאילת יש תקופה קצרה מאוד לקיים ועידות. בין סוף החגים עד תחילת החורף".

- לשלוש ועידות בטוח לא כולם מגיעים. אתם ודאי מרגישים את זה בהרשמה.

"זה לא נכון. אני לא סקטוריאלי ובוועידת השמאים אף אחד לא ייצא עם עבודה. בכלל, הרוב המוחלט של הקבלנים שבונים היום דירות לא חברים בכלל בהתאחדות הקבלנים. לא אשדר, לא אזורים, לא גינדי וגם לא ענבל אור. ובוועידת השמאים רק הצמרת באה, כי זו ועידה מקצועית ולא אירוע מינגלינג. אצלנו מהות האירוע הוא פיתוח עסקי. באים לוועידה שלנו בשביל לצאת עם הזדמנויות עסקיות. הקבלן סיון ברקוביץ' (שותף בחברת צ.מ.ח המרמן) הכיר את המעצבת אריאלה עזריה בוועידת ים המלח שלנו ולימים הם התחתנו.

"אנשים כמו אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים, ארנון פרידמן מנכ"ל אשדר, או רונן גינזבורג מנכ"ל דניה סיבוס הין מהנדסים בכירים לפני חמש שנים ואף אחד לא הכיר אותם. היום, החבר'ה האלה חורצים גורלות ומקבלים החלטות בהיקפים כספיים גדולים. גם בעלי המקצוע הוותיקים חייבים להתחבר לדור הבא, כי האנשים האלה יכולים עוד כמה שנים להיות בצמרת. באיזה פורום יש למהנדס בכיר הזדמנות להכיר את האנשים הנכונים כדי להפוך להיות מנכ"ל חברה גדולה? ההיכרויות האלה מתחילות בדרינק בבר או בספינינג. שם העסקאות הכי גדולות קורות. מי שבפוזה שכולם מכירים אותו, שיביא בחשבון שאם הוא נשאר בתל אביב, אחרים פוגשים את הלקוחות שלו".

- אחת הביקורות של קבלנים כלפיך היא שאתה קורא לציבור לא לקנות דירות כי המחירים גבוהים, ואז מציע לקבלנים לקנות ממך דוכן ביריד דירות.

"אני בסך-הכול אומר מה שהקבלנים מפחדים לומר. למשפחה שההחזר החודשי של המשכנתא שלה מגיע ל-40% מההכנסות, זו באמת התאבדות לקנות דירה. אני כן מעודד לקנות דירות בפריפריה, איפה שזול. באשקלון, בחיפה, ביקנעם, ולא להשתעבד לדירה בפתח תקווה או בהוד השרון ואפילו בנתניה אם אין כסף. זו גם עובדה שיש היום 1,400 פנטהאוזים לא מכורים. אני אומר את האמת ואני לא כלבלב של אף אחד. זה נכון שבגלל שאני אומר את האמת אני משלם מחיר, ולא תמיד רוצים לעבוד איתי".