"קרנית בעלת דעות קפיטליסטיות פחות נחרצות מנתניהו"

ארז צדוק מקרנות אביב: "צפויה תקופה מעניינת" ■ פרופ' צבי אקשטיין, מי שהיה מועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל: "מאחל לפלוג הצלחה" ■ מריו בלכר: "קרנית היתה תלמידה מצוינת שלי"

פרופ' צבי אקשטיין, מי שהיה מועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל, הגיב היום (א') להחלטה למנות את ד"ר קרנית פלוג לתפקיד וציין כי "אני מאחל לד"ר קרנית פלוג הצלחה בתפקיד ומודה לראש הממשלה כי שקל ברצינות יתרה את מועמדותי לתפקיד הנגיד. אני שמח להמשיך בתפקידי כדיקן ביה"ס לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה, בהוראה ובמחקר וכן, ביתר פעילותי הציבורית".

אקשטיין, אשר היה סגנו של הנגיד הקודם סטנלי פישר, התמודד על התפקיד לצד פרופ' מריו בלכר ו-ויקטור מדינה, אך פלוג, המכהנת כנגידה בפועל מאז עזיבתו של פישר, "חזרה לתמונה" במהלך סוף השבוע, והיום כאמור הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד על בחירתה של פלוג לתפקיד.

מריו בלכר, שהיה גם כן מועמד לתפקיד, מסר: "קרנית היתה תלמידה מצוינת שלי ואני זוכר אותה לטובה. אני מאחל לה המון בהצלחה ואני לרשותה תמיד. אני מודה לראש הממשלה על כך שנתן אמון מלא בי".

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר ארז כהן אמר כי "מדובר בהחלטה מצוינת של ראש הממשלה ושר האוצר. אין ספק שבמהלך כהונתו של פישר הנגיד הקודם התבלטה ד"ר פלוג מאוד כאשת מקצוע מהשורה הראשונה שניווטה את כלכלת ישראל לחוף מבטחים, שעה שכלכלת העולם הייתה בסערה. בקשה אחת לי מד"ר פלוג: לייצר ריבית דיפרנציאלית לנדל"ן, זאת לעומת הריבית הנמוכה המתבקשת להגנת כלכלת ישראל בזמנים אלה. רק ריבית דיפרנציאלית לנדל"ן תוכל למתן את משכנתאות הענק, עליות המחירים, ולאזן את השוק".

ארז צדוק מקרנות אביב על מינויה של קרנית פלוג: "פלוג תצטרך, לפחות בחלק הראשון של כהונתה, להוכיח את מעמדה בבנק ישראל ולהוריד ממנה את הכתם של 'נגידת האין ברירה'. היא כבר הוכיחה בפרק הזמן שהיא מכהנת על תקן הנגיד שהיא יודעת לקבל החלטות קשות ושנויות במחלוקת גם ללא תואר הנגיד. דווקא בשל כך אנחנו צופים שעצמאותו של בנק ישראל תקבל חיזוק ופלוג תקבל החלטות על פי שיקול דעתה, גם במחיר של מחלוקות עם משרד האוצר וראש הממשלה. מכיוון ובעבר היא חלקה על ראש הממשלה (טרם היותו ראש ממשלה) ורבים טוענים שזו הסיבה האישית לאי מנויה, והיא ידועה כבעלת דעות קפיטליסטיות פחות נחרצות מנתניהו, צפויה תקופה 'מעניינת' ביחסים שבין בנק ישראל לממשלה".