"מס העשירים" יוסיף 44 מ' אירו בשנה לחשבון השכר של הליגה הצרפתית

מינהלת הליגה הצרפתית מאיימת לפתוח בשביתה בעקבות רפורמת המס של נשיא המדינה, פרנסואה הולנד; הנפגעת העיקרית: האלופה פ.ס.ז'

קבוצות הליגה הצרפתית בכדורגל מתכוונות להחריף את המאבק נגד חוקי המיסוי החדשים המתוכננים, ולהשבית את מחזור הליגה שייערך בשבת הקרובה. את המחאה מובילה מינהלת הליגה הצרפתית, והיא מכוונת נגד התוכנית של הנשיא פרנסואה הולנד, לפיה ישלמו חברות מס בגובה 75% עבור עובדים המרוויחים מעל שכר שנתי של מיליון אירו ומעלה.

‏בדצמבר האחרון קבע בית המשפט העליון בפריז כי מדיניותו של הולנד להטיל "מס עשירים" על עובדים המשתכרים מעל מיליון אירו בשנה אינה חוקית, אולם שלושה חודשים לאחר מכן מצא הולנד פתרון יצירתי וקבע כי התוכנית תחול על חברות, כאשר תחת ההגדרה הזאת נכללים גם מועדוני הספורט במדינה.

מנתונים שהעבירה מינהלת הליגה הצרפתית לעיתון "לה פריזיאן", עולה כי עבור העונה הנוכחית יצטרכו מועדוני הכדורגל בליגה הראשונה בצרפת לשלם 44 מיליון אירו "מס עשירים" בגין 115 שחקנים ו-8 מנג'רים שמרוויחים שכר שנתי של מעל מיליון אירו, זאת בנוסף למיסוי הרגיל שהם משלמים עבור השחקנים.

‏יש לציין כי במסגרת החוק החדש, הממשלה בכל זאת החריגה בצורה חלקית את מועדוני הכדורגל, בשל רצון לאפשר להם להתמודד מול הקבוצות האחרות ביבשת, וקבעה כי בכל מקרה מועדון כדורגל לא ישלם "מס עשירים" בגובה שיעלה על 5% מהכנסתו השנתית.

‏מי שצפויה לשלם את הסכום הגבוה ביותר, באופן טבעי, היא פריז סן ז'רמן, שהפיי-רול שלה כולל 21 מיליונרים (20 שחקנים שחוצים את רף המס החדש, ובנוסף המאמן לוראן בלאן). לפי החוק החדש, תיאלץ פ.ס.ז' לשלם "מס עשירים" בגובה 20 מיליון אירו. מארסיי צפויה לשלם על-פי הסדר המיסוי החדש 5.3 מיליון אירו קנס, ליון 4.9 מיליון אירו, ליל 4.8 מיליון, ובסוף הרשימה נמצאות אז'אקסיו וגינגאמפ, עם 50 אלף אירו קנס כל אחת. רק 6 קבוצות בליגה הצרפתית הבכירה לא צפויות לשלם "מס עשירים".