הסדר אי.די.בי: גרנובסקי מקדם ההשתלטות על קופת אמבלייז

הצליח לגייס למעלה מ-54% מקולות מצביעי המניות באמבלייז

אלכסנדר גרנובסקי, שותפו של נוחי דנקנר בעל השליטה באי.די.בי, ממשיך לקדם את גיוס ההון לצורך ביצוע ההשקעה בקונצרן. הצעת ההשקעה של דנקנר-גרנובסקי-קבוצת נץ כוללת הזרמת 826 מיליון שקל במסגרת הסדר חוב באי.די.בי אחזקות.

היום דיווחה לבורסה החברה הציבורית בי.ג'י.איי, שבשליטת גרנובסקי, כי נכון להיום היא מחזיקה יחד עם חב"ד 770, החברה הפרטית שבאמצעותה שולט גרנובסקי בבי.ג'י.איי, כ-23% ממניות אמבלייז, אשר באמצעות קופת המזומנים שלה (שבה שוכבים כחצי מיליארד שקל) תבוצע עיקר ההשקעה באי.די.בי.

ביום חמישי האחרון דיווחה אמבלייז, הנסחרת בלונדון, כי בידי גרנובסקי מניות ויפויי כוח המהווים 54.41% מכלל מניות אמבלייז לצורך הצבעה באסיפה הכללית שלה, המתוכננת ל-30 לחודש. במסגרת אסיפה זו יצביעו בעלי המניות על העברת החברה מרשימת ה"פרימיום" לרשימה הרגילה ("סטנדרט") של החברות הנסחרות בלונדון. פירושו של מהלך זה הוא העברת סמכות ההחלטה מבעלי המניות לדירקטוריון החברה, וזאת במטרה לאשר את עסקת אי.די.בי.

דנקנר מוותר על סעיף הפטור מתביעות

מדובר על הודעה חיובית מבחינת גרנובסקי ודנקנר, שכן למרות שדרוש רוב של 75% מקרב בעלי המניות על מנת לקבל החלטה שכזו, לרוב לא מתקיימת נוכחות מלאה באספות שכאלה - דבר שמעלה את הסיכוי כי ניתן יהיה להעביר את אמבלייז לרשימת הסטנדרט. בינתיים ממשיכה אמבלייז בגיוס קולות נוספים, והיא מקווה להשלים מהלך זה עד יום שלישי הקרוב.

זאת ועוד, בסוף השבוע הודיע דנקנר להנהלת חברת אי.די.בי כי החליט לוותר על סעיף הפטור מפני תביעות עתידיות נגדו, ובהתאם לא ייכלל סעיף זה בהצעה להסדר חוב אשר צפויים גרנובסקי-דנקנר-נץ להגיש עד 3 בנובמבר, המועד המעודכן שאותו קבע השופט איתן אורנשטיין להגשת הצעות השקעה בקונצרן.

עם זאת, שאר חברי הנהלת אי.די.בי לא הצטרפו להחלטתו של דנקנר, ולגביהם עומד סעיף זה על כנו. בעבר תמחר אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם בית המשפט בחברה, את סעיף התביעות העתידיות בסכום של כ-200 מיליון שקל.