איכות השלטון: להוציא את אייל גולן ומשה פרץ מהריאליטי

התנועה דורשת מהרשות השנייה לפעול להוצאת שני כוכבי הזמר מ"הכוכב הבא" ומ"אקס פקטור" עקב כתבי האישום שהוגשו נגדם בגין עבירות מס

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ב') לרשות השנייה לטלוויזיה בדרישה לסלק את אייל גולן ומשה פרץ מתוכניות הריאליטי בהן הם מככבים, וזאת עקב כתבי האישום שהוגשו נגד השניים בגין עבירות מס.

התנועה דורשת מהרשות השניייה לקבוע כללים אשר יאסרו על הזכייניות להעניק במה ולתת לאנשים הנאשמים ומורשעים לככב בתוכניותיהן.

נגד גולן, שמככב בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" בזכיינית ערוץ 2 קשת, הוגש אתמול (א') כתב אישום בגין העלמת הכנסות ב-2.65 מיליון שקל, הגשת חשבונות פיקטיביות והגשת דוחות כוזבים למס הכנסה.

נגד פרץ, שמככב בתוכנית "אקס פקטור" שצפויה לעלות בקרוב לאוויר בזכיינית ערוץ 2 רשת, הוגש בחודש מאי השנה כתב אישום בגין העלמות מס בהיקף של כמיליון שקל, עבירות של אי-דיווח על הכנסות מהופעות במשך כשנתיים, הגשת דיווחים כוזבים למע"מ ולמס הכנסה במטרה להתחמק ממס, ניהול ספרים כוזבים ושימוש במירמה, עורמה ותחבולה.

בתנועה לאיכות השלטון כותבים כי "שורת האישומים האלה מטילים צל כבד על גולן, על התנהלותו ואופיו. כך גם על פרץ, שכתב האישום בעניינו מייחס לו התנהלות שיטתית לחמוק מחובת המס. השתתפות בתוכניות ריאליטי מעניקה מעמד והשפעה רבה בציבור הישראלי, קל וחומר כאשר המשתתף עושה זאת בכובע של 'שופט' - על כל המשמעות הנלווית לתואר כזה, אף אם הוא בהקשר של עסקי בידור.

"מתן במה ואור זרקורים לאנשים שהואשמו בעבירות מסים הפוגעות בכלל הציבור מעבירה מסר של סובלנות כלפי עבירות כאלה, מסר העלול לעודד עבריינות ולסכל הרתעה מפני ביצוע עבירות כאלה. לפיכך, כיכובם של השניים פוגעת באינטרס ציבורי ובמחויבות הערוץ השני והרשות השנייה לקידום אזרחות טובה ולחיזוק ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק".

מליאם הפקות שבבעלות איין גולן נמסר: "עד להחלטת בית המשפט, אייל גולן הוא זכאי".