אזורים בוחנת אפשרות לרכישת השליטה בקרדן נדל"ן

הניסיונות לממש את ההחזקה בקרדן נדל"ן נעשים על רקע קשיי הנזילות אליהם נקלעה קבוצת קרדן, הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור

חברת אזורים שבשליטת איש העסקים הרשי פרידמן, מנהלת מגעים ראשוניים עם חברת קרדן ישראל, לרכישת השליטה בחברה הבת קרדן נדל"ן, כך נודע ל"גלובס". קרדן ישראל מחזיקה ב-75% ממניות קרדן נדל"ן , הנסחרת בשווי של 310 מיליון שקל (לאחר שהכפילה את שוויה מתחילת השנה.

הניסיונות לממש את ההחזקה בקרדן נדל"ן נעשים על רקע קשיי הנזילות אליהם נקלעה קבוצת קרדן, הנמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור. מניות השליטה בחברה משועבדות לטובת מחזיקי אג"ח ד' של קרדן ישראל, שבה צפוי פירעון של 100 מיליון שקל בחודש יוני 2014.

קרדן נדל"ן עוסקת ביזמות ובקבלנות (באמצעות חברת אל-הר הנדסה ובניין). החברה מחזיקה במספר נכסים בישראל, לרבות זכויות בפרויקט הולילנד בירושלים, פרויקטים למגורים בפ"ת ולוד, 50% מבית קרדן בת"א ומגרש סמוך, שלאחרונה חתמה על הסכם למתן אופציה למכירתו לקבוצת רכישה.

בתחילת השנה הוחלפה הנהלת החברה, לאחר שנכשל מיזוג מתוכנן עם אשדר מקבוצת אשטרום. בזה אחר זה פרשו מנהליה הבכירים של קרדן נדל"ן - היו"ר איתן סורוקה, המנכ"ל יורם קרן, מנהל השיווק אבי רוזן, מנהל הפיתוח העסקי צחי גולדברג ומנכ"ל החברה הבת רמט, דן בן עמרם. כמנכ"ל החברה משמש כיום מיכאל זיסמן והיו"ר הוא יוסף גרינפלד.

מאזורים נמסר בתגובה כי "במסגרת בחינת הזדמנויות עסקיות מעת לעת, גילתה החברה התעניינות בחברת קרדן נדל"ן. מדובר היה בפגישה ראשונית בלבד, ולא מחייבת, ובין הצדדים טרם החל מו"מ, לרבות לעניין מתווה העסקה, סכום התמורה וכיוצא בזה". מקרדן ישראל נמסר כי "החברה מקבלת פניות רבות מצד גורמים המתעניינים בקרדן נדל"ן, ובין אלה התקבלה גם פנייה מאזורים. לא מתנהל כעת מו"מ בין הצדדים".