שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.2% ל-3.528 שקלים

האירו היציג נחלש מול השקל בכ-0.25% לרמה של 4.824 שקלים ■ FXCM ישראל: "פרסום דוח התעסוקה בארה"ב באמצע השבוע עשוי להעצים את השפעתו על השוק"

השקל התחזק היום (ג') מול שני המטבעות הזרים במסחר המקומי במט"ח. שער הדולר היציג נחלש בכ-0.2% מול המטבע המקומי ונקבע ברמה של 3.528 שקלים. האירו נחלש בכ-0.25% לרמה של 4.824 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג התחזק בשיעור של פחות מ-0.1% ל-3.53 שקלים, והאירו היציג התחזק בשיעור דומה ל-4.836 שקלים. בשוק המט"ח העולמי הדולר מתחזק קלות מול המטבעות המרכזיים: נסחר ב-1.367 דולר לאירו, ב-1.612 דולר לליש"ט ומול הין היפני הדולר נסחר ב-98.23 ין לדולר.

היום יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש ספטמבר, שפרסומו התעכב בלמעלה משבועיים עקב השיתוק בממשלה הפדרלית בתחילת החודש. לפי ההערכות, 180 אלף משרות נוצרו בחודש שעבר בשוק העבודה, ושיעור האבטלה צפוי להיוותר על 7.3%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הרגיעה במסחר בדולר העולמי והמקומי עשויה להסתיים היום עם פרסום נתוני התעסוקה. "בדרך כלל מדובר בדוח המתפרסם בימי שישי, והעובדה כי הפעם הפרסום מתקיים באמצע השבוע עשויה להעצים את השפעתו על השוק", הם כותבים.

"שוק התעסוקה מצוי במגמת נסיגה בחודשים האחרונים והבנק הפדרלי חוזר ומדגיש כי שינויים במדיניותו המרחיבה מותנית בשיפור כלכלי, בעיקר בשוק התעסוקה, ועל כן בתנאים הנוכחיים לא נראה כי הבנק צפוי להתחיל בקרוב בצמצום רכישות האג"ח.

"כרגע בשוק מעריכים כי ההרחבה הכמותית תישאר במתכונתה הנוכחית (85 מיליארד דולר בחודש) לפחות עד חודש מארס, ומתחילים לשמוע קולות בשוק המדברים דווקא על הגדלת רכישות האג"ח תחת הנהגתה של הנגידה המיועדת ג'נט יילן. זו כמובן בשורה רעה עבור הדולר, אשר ההרחבה הכמותית שוחקת את ערכו. על כן, נתוני תעסוקה מאכזבים היום עשויים להצניח את הדולר, גם למול השקל", לדברי הכלכלנים.

ב-ATRADE מציינים הבוקר כי לנגידת בנק ישראל החדשה קרנית פלוג ממתינה משימה לא פשוטה - למתן את התחזקותו של השקל הפוגעת בכלכלה המקומית. "הלחץ עליה יגבר אם וכאשר התחתית האחרונה הניצבת באזור ה-3.5 שקלים לדולר, תישבר. קשה להאמין כי בנק ישראל יצליח לבלום לאורך זמן את נפילתו המתמשכת של הדולר ויאלץ למצוא פתרונות אחרים בכדי לנסות לעצור את התחזקותו של השקל. שבירת התחתית תוביל להידרדרות נוספת אל עבר 3.45 שקלים".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, אמר כי "המסחר בזירה המקומית ממשיך להתנהל בתחום שערים צר, כאשר ביקושי סוף החודש הקלנדרי תומכים בהתייצבות הדולר מעל לרמת 3.52 שקלים, ומנגד, היצעי סקטור הייצוא בולמים את פיחות השקל אל מעל לרמת 3.57 שקלים לדולר. ההידרדרות החדה שרושם היצוא הישראלי טרם זכתה לתגובה הולמת של משרד האוצר ותעמוד במרכז סדר היום איתו תידרש להתמודד הנגידה הנכנסת, פלוג".