משחקי הקבוצות הישראליות באירופה ייפתחו לצפייה בערוצי צ'רלטון

צ'רלטון תפתח לכלל מנויי הוט ו-yes את המשחקים של מכבי חיפה ומכבי ת"א ביום חמישי ■ חברות הכבלים והלוויין הן אלו שיממנו את עלות פתיחת הערוצים

הסערה הציבורית סביב שידור משחקי קבוצות הכדורגל הישראליות באירופה יכולה להירגע בשלב זה, אחרי שחברת צ'רלטון הודיעה היום (ג') כי תפתח לשידור לכלל מנויי הכבלים והלוויין את המשחקים ביום חמישי הקרוב. העניין התאפשר אחרי שחברת הלוויין yes (חברת HOT צפויה ליישר קו), הסכימה לממן את עלות פתיחת הערוצים לטובת ציבור לקוחותיה.

צ'רלטון תשדר את המשחקים במסגרת הליגה האירופית לכלל מנויי הוט ו-yes, ללא תשלום נוסף, בערוצים ספורט1 וספורט1 HD: בשעה 20:00 ישודר המשחק פאוק סלוניקי-מכבי חיפה, ובשעה 22:00 ישודר המשחק בין פרנקפורט למכבי ת"א.

בסוף השבוע שעבר, בעקבות לחץ תקשורתי כבד ופניות מצד חובבי ספורט רבים, הודיע שר התקשורת גלעד ארדן כי משחקיהן הקרובים של מכבי חיפה ומכבי ת"א במסגרת האירופית ישודרו בערוצים פתוחים לכלל הציבור. כזכור, הסערה החלה בשבועות האחרונים והגיעה לשיא לפני כשבועיים אחרי שרק אחד מהמשחקים של הישראליות שודר בערוץ פתוח (קראגנדי-מכבי חיפה, שודר בערוץ הספורט), בעוד שהמשחק בין בורדו הצרפתית למכבי ת"א שודר בתשלום אחרי שאף ערוץ פתוח לא היה מוכן לשלם סכום של 130 אלף שקל - הסכום אותו קבעה מועצת הכבלים והלוויין לצ'רלטון כמחיר השוק למכירה לערוצים הפתוחים.

מדיניות הסדרת שידורי הספורט של מועצת הכבלים והלוויין קובעת, כי משחקים הנכללים ברשימת "האירועים המוכרזים" (אירועים בעלי חשיבות לאומית) מחויבים להיות משודרים בערוצים פתוחים. עם זאת, מדיניות המועצה גם קובעת כי במידה ובעל הזיכיון הוא ערוץ בתשלום (במקרה זה צ'רלטון), הרי שעליו להציע את המשחק לערוצים פתוחים "במחיר סביר". במידה ואין הצעות לרכישת המשחק, רשאי בעל הזיכיון לשדר אותו בערוץ בתשלום, כפי שאכן קרה לפני כשבועיים.