נוקיה מכריזה על פאבלט וטאבלט ראשונים מתוצרתה

במסגרת כנס נוקיה וורלד באבו דאבי הציגה הבוקר היצרנית הפינית את הפאבלט לומיה 1520 ואת הטאבלט 2520 ■ אפליקציית אינסטגרם תגיע בשבועות הקרובים לווינדוס פון 8

נוקיה ערכה הבוקר (ג') את מסיבת העיתונאים השנתית שלה בכנס נוקיה וורלד באבו דאבי. עד לפני מספר שנים היה מדובר באירוע החשוב ביותר בתעשיית הסלולר, היום הוא כבר נדחק קצת הצידה מבחינת החשיפה שלו. אגב, הערב צפויה אפל לחשוף את הטאבלטים שלה באירוע שהיא מקיימת.

הטאבלט הראשון של נוקיה הוא הלומיה 2520 המגיע עם מסך בגודל 10.1 אינץ', הוא כולל קישוריות סלולר LTE ומצלמה עם חיישן 6.7 מגה פיקסל עם אופטיקת זייס. מערכת ההפעלה היא חלונות 8 בגרסת RT (לא מאפשרת התקנת תוכנות פרט לאפליקציות, אבל כוללת גרסה של אופיס). ה-2520 מגיע עם אפליקציית הניווט HERE המאפשרת תפעול שלה גם ללא חיבור לרשת. בשביל לאפשר הקלדה נוחה על הטאבלט, נוקיה מציעה בתור אביזר את ה-Power Keyboard המציע עד כ-5 שעות נוספות של עבודה ושני חיבורי USB.

ה-2520 מגיע עם מעבד מרובע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 800 של חברת קוואלקום עם 2 ג'יגה זיכרון וסוללה בהספק של 8000 מיליאמפר לשעה.

הטאבלט היה זמין באדום ולבן עם גימור מבריק וכן בכחול ובשחור בגימור מט, והוא צפוי להגיע לשוק ברבעון הרביעי של השנה במחיר של 500 דולר. ההפצה ראשונה צפויה להיות באופן נרחב בארה"ב, בריטניה ופינלנד ועם מדינות נוספות מיד לאחר מכן. המקלדת תימכר במחיר של 150 דולר.

פאבלט עם מסך ענק

הבשורה של נוקיה לקהל ההולך וגדל של מכשירים המגיעים עם מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8 מבית מיקרוסופט הוא פאבלט בשם לומיה 1520. מדובר בפאבלט הראשון (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) הפועל על ווינדוס פון 8 ומגיע עם מסך בגודל 6 אינץ' באיכות Full HD. הפאבלט מושק לצד ההכרזה של מיקרוסופט לפני מספר ימים, על גרסת שלישית של מערכת ההפעלה שלה התומכת במסכים גדולים ומוסיפה עמודה נוספת של אריחים על מסך הבית.

ה-1520 כולל מצלמה עם חיישן 20 מגה פיקסל עם ייצוב תמונה אופטי שמאפשר לדברי נוקיה צילום תמונות חדות אפילו בחושך. המעבד הוא מרובע ליבות סנפדרגון 800 במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. המשקל של המכשיר הוא 209 גרם והסוללה בהספק 3400 מיליאמפר לשעה עם טעינה אלחוטית.

ה-1520 יושק ברבעון הרביעי בהונג קונג, סינגפור, ארה"ב, סין, צרפת, גרמניה ופינלנד. המחיר 750 דולר.

עוד הוכרז בכנס, כי אפליקציית שיתוף התמונות והווידאו הפופולרית, אינסטגרם, תגיע לווינדוס פון בשבועות הקרובים. "מטרתנו העיקרית היא להפוך את אינסטגרם נגישה עבור כל מי שרוצה להשתמש בה", אמר קווין סיסטרום, מנכ"ל ומייסד שותף באינסטגרם. "אנו נרגשים לקראת האפשרות שקהילת הווינדוס פון תשתמש באינסטגרם כדי לתעד ולשתף את כל הרגעים היפים בחייהם בשבועות הקרובים".