הדולר היציג ירד ל-3.52 ש'; "בנק ישראל דרוך להתערבות"

FXCM ישראל: הדולר-שקל מאיים שוב לשבור מתחת רף 3.5 שקלים, מה שיאיץ את הירידה לעבר השפל האחרון של ספטמבר ב-3.473 שקלים

השקל מתחזק היום (ד') מול הדולר. הדולר היציג נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.3% והשער היציג נקבע על 3.52 שקלים. האירו, מנגד, התחזק קלות מול השקל לרמה של 4.84 שקלים לאירו. בעולם נסחר האירו סביב 1.375 דולרים לאירו.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "בעולם קרס מדד הדולר לשפל חדש של כמעט 9 חודשים, וגם למול השקל צנח הדולר לשפל חדש של 3 שבועות. הדולר-שקל אף מאיים שוב לשבור מתחת רף 3.5 שקלים, מה שיאיץ את הירידה לעבר השפל האחרון של ספטמבר ב-3.473 שקלים. אם בשבועות האחרונים שער החליפין הצליח לשמור על יציבות מעל רמת 3.5 שקלים, הרי ששבירה מתחת ל-3.5 שקלים שוב תחדד את הסיכון של היחלשות הדולר למגזר הייצוא. זה יהיה המבחן הראשון של הנגידה החדשה קרנית פלוג. במהלך ארבעת החודשים שבהם שימשה כנגידה זמנית היא לא היססה להשתמש בכלי רכישות המט"ח, ונראה האם לאור הסיכון הנוכחי היא אף תתערב בשוק המט"ח באופן אגרסיבי יותר".

נזכיר כי אתמול פורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר, שהצביע על הוספה של 148 אלף משרות וירידה של 0.1% בשיעור האבטלה ל-7.2%. התחזיות המוקדמות היו להוספה של 180 אלף משרות ושיעור אבטלה של 7.3%.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, אמר כי "בשווקים גובר הביקוש לנכסים הנקובים באירו, בליש"ט ובפרנק שוויצרי, עובדה זו תומכת בהתחזקות המטבעות אלה אל מול הדולר. בזירה המקומית ביקושי מט"ח מצד הסקטור העסקי סביב רמת 3.5 שקלים ממשיכים לבלום את ייסוף השקל ואת השחיקה המתמשכת ברווחיות הייצוא. להערכתנו, בנק ישראל דרוך להתערבות סביב רמת 3.5 שקלים".