טיול בתוככי הטבע: חוות טור סיני בעמק ארזים בואכה ירושלים

חוות טור סיני טובלת בתוך הטבע עצמו וצופה אל נופיהם המוריקים של היער ושל סביבתו ■ לפני כשנתיים נחנכו בחווה חמש יחידות אירוח

מי שנוסע בכביש מספר 1 לירושלים לא מצליח לזהות את בתי האבן הנחים על צלע אחד המורדות שבעמק ארזים, וזה רק לשבחו של המקום, כי חוות טור סיני טובלת בתוך הטבע עצמו, בלב עמק ארזים בואכה ירושלים, וצופה אל נופיהם המוריקים של היער ושל סביבתו.

לפני כשנתיים נחנכו בחווה חמש יחידות אירוח בידיו של לא אחר מאשר הנשיא שמעון פרס. שלושה מבנים מחופים באבן מקומית נחים בקצה אחת הטרסות, מערסלים את הצימרים. שניים מחולקים לארבע יחידות, המשתרעות על-פני ארבעים מטרים רבועים כל אחת, והשלישי הוא סוויטה ששטחה 65 מטרים רבועים - בכולן אפשר לארח משפחות. בכל יחידה יש מטבחון מצויד ברמה טובה מאוד, עם פינת ישיבה נחמדה ועם פינוקים שמתאימים למקום: פירות טריים ויבשים, ליקר מתוצרת מקומית, עוגיות וחלב.

הצבעים בחדר נעימים במיוחד. ירקרק בהיר על הקירות, שהתמזג עם הכיסוי הססגוני של המיטה, פריטי הריהוט בתכלת, הכריות המגוונות ועוד כמה פריטים שהשלימו מעגל ותרמו לאווירה נינוחה. בחדר הרחצה יש חידוש עיצובי מעניין: כל-כולו של החדר ממורק בטיח מרוקאי שנראה כמו סטוקו - כולל האמבטיה! צבעי האדמה החמים תורמים לתחושה מדברית ובה בעת גם עכשווית לגמרי, וזה מקסים.

בחוץ יש פינת ישיבה. הגינון דורש קצת השקעה, אך הסביבה עצמה מזמינה. החווה האורגנית חולשת על שלושים דונמים שעומדים לרשות האורחים. יש בה שביל תבלינים עם מיני צמחים לחליטות, ועצי פרי - בעיקר נשירים - שאפשר לקטוף מפריים בעונה. מסביב יש מרחבים נהדרים לטיולים רגליים ואפילו עדר צבאים מקומי, שמרגש ממש לראות.

החווה מנסה לקדם תיירות פרטית, אבל הקונספט עדיין לא בשל. הצימרים הם דרך טובה לחוות אותה. עם המחיר של היחידות הרגילות עוד אפשר לחיות, אבל מחיר הסוויטה מרקיע שחקים.

850-1,750 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר מוצלחת; טל' 02-6540702