מצאה "מטמון": אשטרום גילתה ני"ע בעשרות מיליוני שקלים

החברה הנכדה של אשטרום מצאה בבניין שרכשה בחו"ל ניירות ערך סחירים שהונפקו ע"י בנק בחו"ל ■ הבעלות על הניירות הועברה לאשטרום - וחלקה ב"מטמון" - 75 מיליון שקל

חברת אשטרום נכסים מדווחת היום (ד') לבורסה כי בבניין שרכשה בחו"ל נמצאו ניירות ערך סחירים שהונפקו ע"י בנק בחו"ל - בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. החברה הנכדה של אשטרום פנתה בחודש פברואר לרשות המוסמכת במדינה ודיווחה על "המטמון" כחוק - והבעלות על ניירות הערך הועברה לה. אשטרום מדווחת כי חלקה בסכום הקרן הנקוב - 75 מיליון שקל.

אשטרום נכסים מדווחת גם, כי בחודש ספטמבר היא קיבלה דרישה מהבנק הזר על התעודות - אך הוא לא סיפק כל הוכחות לבעלות על התעודות. החברה הנכדה של אשטרום דחתה את דרישת הבנק הזר, ועל כן הוא פתח נגדה (אתמול, ג') בהליכים להשבת התעודות לבעלותו. בכוונת החברה לפעול באמצעות יועציה המשפטים על מנת לדחות את התביעה.

אשטרום מוסרת כי בהתבסס על ייעוץ משפטי שקיבלה, לצד ג' שידרוש בעלות על ניירות הערך, זכות תביעה שתתיישן בתום 3 שנים - ואז הבעלות על הניירות תישאר של החברה.

אשטרום מבקשת להבהיר, כי גם אם הבעלות על הניירות תישאר שלה, אין כל ודאות כי הבנק המנפיק יכבדם ושיהיה ניתן לפרוע אותם, ולפיכך התמורה בסך 75 מיליון שקל יכולה להתכווץ או להיעלם לגמרי.