השיחה: חיים סבן מגייס את לארי אליסון

כמה תרם יו"ר אורקל לחיילי צה"ל? ■ את מי הזמין שגריר פורטוגל בישראל למסיבה בביתו? ■ ומי הגיע למתחם ה-VIP כדי לצפות מקרוב בריהאנה?

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) קיים אמש (ג') את ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של סניף לוס אנג'לס במלון בברלי הילטון. את הערב אירחו כמדי שנה שריל וחיים סבן, אשר הצליחו לגייס להופעה באירוע את הזמר הבינלאומי ליונל ריצ'י. באירוע נכחו כ-1,200 אורחים מארצות הברית וישראל, שהגיעו ליהנות ולתרום. בתום הערב נרשמה תרומת שיא של 20 מיליון דולר למען רווחת חיילי צה"ל. בין התורמים: הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות שתרם 4.5 מיליון דולר; לארי אליסון, שתרם מיליון דולר; וכוכב אמריקן איידול, סיימון קאוול, שתרם 50 אלף דולר. הרגישו אמריקה: האלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון, מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב; נילי פאליק, יו"ר הארגון; וג'וליאן ג'וספסון, נשיא הארגון.

קול פורטוגל

שגריר פורטוגל בישראל, מיגל דה אלמיידה אה-סוסה, אירח אמש בביתו בכפר שמריהו אירוע מיוחד לקראת יום השידורים "מגלים את פורטוגל", שיתקיים בשבוע הבא ב"קול המוסיקה".

מיגל דה אלמידה אה-סוסה, קולט אביטל, יום שידורים
 מיגל דה אלמידה אה-סוסה, קולט אביטל, יום שידורים

מיגל דה אלמיידה אה-סוסה וקולט אביטל

בין האורחים ששמעו מוזיקת פאדו פורטוגזית מסורתית, שתו יין פורטוגלי, נהנו ממטעמיו של השף דיוגו קאלדס, שהגיע מפורטוגל במיוחד לאירוע, וזכו להתחבר לתרבות ולמסורת הפורטוגזית: קולט אביטל, לשעבר שגרירת ישראל בפורטוגל, שתגיש תוכנית ביום השידורים; נעם שריף, לשעבר המנהל האמנותי של התזמורת הסימפונית חיפה, ואשתו אלה; אריה יאס, מנהל רשת "קול המוסיקה"; פרננדו דה סילבה, נספח התרבות הפורטוגלי בישראל; אברהם פאר פלוקר, ראש אגודת הידידים ישראל-פורטוגל; אבנר בירון, מנצח הקאמרטה; אבנר בירון, המנהל האמנותי של הקאמרטה; מאיר ניצן, מנהל האקדמיה למוסיקה ומחול ירושלים; ורפי גמזו, ראש אגף קשרי תרבות ומסחר במשרד החוץ, ורעייתו מיכל.

גידור משיק

ערב הבחירות לרשויות המקומיות נפתח השבוע הסניף ה-45 של רשת הום סנטר, הפעם בעיר נס ציונה. אלי גידור, מנכ"ל הרשת, אמר כי העיר נס ציונה והום סנטר חוגגות יום הולדת משותף - נס ציונה קיבלה מעמד של עיר בשנת 1992 וזו גם השנה שבה נפתח סניף הום סנטר הראשון בישראל. השתתפו בטקס גזירת הסרט: ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו; שאול מזרחי, חבר מועצת העיר; צחי ברוורמן, מנכ"ל קרית התרבות נס ציונה; נציגי מתחם ישפרו סנטר: עזרא צוק ורן נחום; ויו"ר הדירקטריון של רשת הום סנטר, אייל פישמן. במקום הורגשה נוכחות מרשימה של כל 45 מנהלי הסניפים של הום סנטר, שהגיעו להתרשם ולפרגן.

הום סנטר שייכת לקבוצת פישמן של אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס"

לוי ביפנית

אנשי העסקים מיכאל לוי ושמעון ברזילי, שרכשו רק באוגוסט האחרון את חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, כבר זכו לארח את ראשי החברה היפנית פוג'י, הבעלים של סובארו. בין המבקרים: מיצורו טקאדה, סגן נשיא פוג*י העולמית, ויאסושי אנאמי, מנהל המכירות האזורי.

פיצורו טקאדה, מיכאל לוי, יאמושי אנאמי, אורן חסון, ראשי סובארו בישראל / צילום: רונן טופלברג
 פיצורו טקאדה, מיכאל לוי, יאמושי אנאמי, אורן חסון, ראשי סובארו בישראל / צילום: רונן טופלברג

מיצורו סקאדה, מיכאל לוי, יאסושי אנאמי ואורן חסון

האורחים החלו את מסעם בארץ הקודש בסבב פגישות והיכרות עם הבעלים החדשים. לאחר מכן אירחו אותם אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו, ואורי להב, מנכ"ל סמל"ת (החברה הרוכשת), שלקחו את האורחים לביקור במתקני החברה ולסיור במסוק מעל מצוקי דרגות בים המלח. היפנים ביקרו גם בבירה ואכלו בסטקיית ביבי בשכונת תלפיות. אמש נערך ערב גאלה במתחם האירועים שבע בתל-אביב, שבו הופיע ליאור סושרד, שדיבר ביפנית.

אורן מחפש פתרונות

התאחדות התעשיינים ופירמת רואי החשבון - BDO זיו האפט, ערכו הבוקר (ד') כנס מרכזי למפעלים קטנים ובינוניים במרכז הכנסים אווניו שבאיירפורט סיטי.

באווירת הקושי והמורכבות הרבה שעמה מתמודדים התעשיינים הקטנים והבינוניים בימים אלה, ביקשו הדוברים בכנס והאורחים בו לחפש פתרונות יצירתיים לאתגרים העומדים על הפרק.

צביקה אורן, שחר זיו, נפתלי בנט, אבי כץ, כנס למפעלים קטנים ובינוניים / צילום: ליאת מנדל
 צביקה אורן, שחר זיו, נפתלי בנט, אבי כץ, כנס למפעלים קטנים ובינוניים / צילום: ליאת מנדל

צביקה אורן, שחר זיו, נפתלי בנט ואבי כץ

כ-400 תעשיינים השתתפו בכנס, אשר כלל שורה של פאנלים מקצועיים, מידע על כלי הסיוע והתמריצים הממשלתיים, מידע על גיוס אשראי, מפגשים עם אנשי רכש של חברות גדולות, ופגישות "אחד על אחד" עם מומחים בתחום השיווק, המימון, הייצוא, הרכש ועוד.

בכנס, שהנחתה קרן מרציאנו, דיברו, בין היתר: שר הכלכלה נפתלי בנט; נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן; רו"ח דורון שטיין, שותף באשכול התעשייה של BDO זיו האפט; אבי כץ, מייסד רשת בתי הקפה החדשה קופיקס; מנכ"ל פנינסולה, מיכה אבני; ועוד רבים.

ויסמן עושה כבוד לפרי

דודי ויסמן, הנשיא והבעלים של קבוצת אלון, ערך אמש במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב ארוחת ערב חגיגית לכבודו של מושל טקסס ריק פרי. המושל פרי, שיש האומרים שהוא נושא את עיניו אל תואר נשיא ארה"ב הבא, הגיע לישראל לביקור שבמהלכו נשא דברים בוועידת WATEC, העוסקת בטכנולוגיות מים ושימור סביבה, ונפגש עם בכירים ישראלים מהממשלה ומהמגזר העסקי. בין ויסמן ובין המושל פרי שוררת ידידות ארוכת שנים, על רקע הפעילות העסקית הענפה שמקיים ויסמן בטקסס באמצעות חברת Alon USA.


דיוויד אריסון ומשה לחמני

השף הראשי של המלון, אלפרד יבינסק, קיבל את פני משתתפי ארוחת הערב במסעדת אברג'ין, ועמל על תפריט מושקע במיוחד.

בין האורחים שהגיעו לומר נייס טו מיט יו: דוד ברודט; יצחק תשובה ואשתו חיה; דיוויד אריסון; אפי שטנצלר; לאוסון פרימן ורעייתו טרי; משה לחמני; עופר קוטלר; פרופ' ערן הלפרן; יוסי רוזן; ברוריה ויסמן; מיקי פדרמן; ראובן שפיגל; ורוברט פרודן - הנספח הכלכלי של שגרירות ארצות הברית בישראל. באירוע נכחו גם חברי משלחת לשכת המסחר טקסס-ישראל, שהגיעו לביקור של שבוע כדי ללמוד על טכנולוגיות מים חדשניות.

נמרודי לצלילי ריהאנה

אלפי מעריצים הגיעו אתמול לפארק הירקון בתל-אביב כדי לצפות בהופעה של הזמרת ריהאנה. הזמרת, שנחתה רק אתמול בארץ, בחרה לפתוח את ביקורה בארץ הקודש במלון רויאל רימונים ים המלח, כשהיא מלווה בפמליה מצומצמת. הזמרת ומלוויה התקבלו בחום על-ידי סמדר נמרודי-רינות, יו"רית רשת מלונות רימונים, ועופר שטרית, מנכ"ל המלון. ריהאנה הגיעה לישראל במסגרת מסע ההופעות הבינלאומי "Diamonds".

עופר ורוית נמרודי, מופע ריהאנה בישראל / צילום: סיון פרג'
 עופר ורוית נמרודי, מופע ריהאנה בישראל / צילום: סיון פרג'

עופר ורוית נמרודי

מיכל וגיא ברעם וביתם יולי, מופע ריהאנה בישראל / צילום: סיון פרג'
 מיכל וגיא ברעם וביתם יולי, מופע ריהאנה בישראל / צילום: סיון פרג'

מיכל וגיא ברעם

על ההפקה המקומית של המופע הופקדו גיא בסר, מנכ"ל קבוצת פלס, ושי מור יוסף, מנכ"ל קבוצת בלוסטון הפקות. בין ההמונים שגדשו את פארק הירקון ניתן היה לראות במתחם ה-VIP ו"הגולדן רינג" את עופר ורוית נמרודי; גיא ומיכל ברעם עם בתם יולי; ורד רוזן; שרון ומודי כידון; ג'ני ורוני מאנה; אלון קסטיאל; עופרה רייף שמלצר עם בנה דידי; אסי ומירי טוכמאייר עם ילדיהם; הטניסאי אנדי רם; הדוגמנית בר רפאלי; ועוד ועוד.