יהיה שיפור? בנק ישראל פרסם מכרז לשירותי קואוצ'ינג

מבנק ישראל נמסר לגלובס": ""אימון אישי, מקנה שכלול ופיתוח סל נרחב של מיומנויות נדרשות ומתן ארגז כלים לשימוש בחיי היום-יום הארגוניים"

בבנק ישראל החליטו שאפשר לשפר את הביצועים של חלק מהמנהלים בבנק על-ידי אימון אישי. לשם כך פורסם בתחילת השבוע מכרז לשירותי אימון (קואוצ'ינג) באתר הבנק.

במכרז נאמר כי הבנק "מבקש להקים מאגר ספקים, אליהם יוכל הבנק לפנות בנסיבות שאינן מחייבות אותו בפרסום של מכרז פומבי, לצורך קבלת שירותי אימון אישי למנהלים ולעובדים. רשאי להצטרף למאגר כל גורם אשר עומד, במועד האחרון להגשת ההצעות, בכל הדרישות המפורטות להלן".

המציע יגיש במסגרת הצעתו את כל החומר הרלבנטי, בצירוף כל המסמכים הדרושים, המעידים על עמידתו בדרישות אלו:

1. המציע הוא אזרח ישראל או תאגיד המאוגד כדין בישראל, וברשותו כל האישורים הדרושים לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים, התשל"ו-1976.

2. למאמן המוצע ניסיון במתן שירותי אימון אישי למנהלים בשלושה ארגונים לפחות, שבכל אחד 300 עובדים לפחות, בהיקף של 200 שעות אימון בשנה במצטבר לפחות, במהלך השנתיים שקדמו למועד האחרון להגשת הצעות במכרז.

ההצטרפות למאגר, אגב, מותנית בתשלום של 300 שקל, שלא יוחזרו.

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "יכולתו של בנק ישראל לבצע את תפקידיו נשענת על מקצועיות עובדיו ומנהליו, ובהקשר זה, אין מדובר רק בפרשנות הצרה של מקצוענות, העוסקת בהתמחות בתחום ספציפי, אלא על מכלול רחב יותר של כישורים, ובהקשר זה, מקצועיות בניהול. שירות אימון אישי הינה מתודולוגיה מקובלת בארגונים רבים ובכוונת בנק ישראל לאמצה במסגרת פיתוח מנהלים בבנק".

עוד מציינים בבנק ישראל כי "אימון אישי, מקנה שכלול ופיתוח סל נרחב של מיומנויות נדרשות ומתן ארגז כלים לשימוש בחיי היום-יום הארגוניים כגון : שיפור ביצועים, עמידה ביעדים ועוד, אשר מטרתם לתרום למקצועיות המנהלים והצלחתם במילוי תפקידם. אימון אישי הינו כלי שדורש שיתוף פעולה והדדיות מצד המנהל בתהליך, וככזה אינו מתאים לכל מנהל ומנהל. טרם מתן שירות אימון אישי למנהל מתקיים תהליך אבחון שמטרתו לבדוק את התאמת הכלי באופן אינדיבידואלי עבור צרכיו של כל מנהל ייעודי לשירות. אימון אישי יינתן למנהלים שההנהלה סבורה שתהליך האימון יכול לסייע להם בתפקידם הניהולי, ובמסגרת מגבלת שעות אימון קצובות".