עובדי הרדיו בקול ישראל החרימו את שידור "הכול דיבורים"

זאת במחאה על כך שעיתונאי התחנה אינם משובצים להגשת התוכנית ■ הנהלת קול ישראל הפעילה מאבטחים בת"א ובירושלים כדי למנוע שיבושים נוספים בשידור

שבוע לאחר ששידור התוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב' נקטע באמצע, החליטו עובדי הרדיו בקול ישראל להחרים היום (ד') את שידור התוכנית כולה וכן לא לקחת חלק במחצית מהתוכנית "בחצי היום".

התוכנית "הכול דיבורים" שודרה היום ללא מעורבות עובדי הרדיו, והנהלת קול ישראל הפעילה מאבטחים בתל-אביב ובירושלים כדי למנוע שיבושים נוספים בשידור.

העובדים מוחים על כך שעיתונאי התחנה אינם משובצים להגשת התוכנית, ובמקומם מזה שנה וחצי מכניסים פעם אחר פעם עיתונאים מהטלוויזיה.

לדבריהם, הקש ששבר את גב הגמל היה מינויו של אמיר איבגי, מגיש מהדורת "מבט" בערוץ 1, להגשת תוכנית הרדיו.

בעקבות המחאה, הנהלת הרדיו העבירה היום את התוכנית מידיו של צוות העריכה בתל-אביב לירושלים והפעילה את התוכנית באמצעות עובדים שאינם עיתונאים בתפקידם.

"מדובר במהלך שחוצה את גבולות יחסי העבודה ברמה גבוהה וחריפה הרבה יותר, וזאת משום שנוסף על הפגיעה הישירה בעיתונאי הרדיו, ישנה כאן גם פגיעה באגודות העיתונאים", אמר היום עו"ד ברוך אסקרוב, יו"ר ועד עיתונאי הרדיו בקול ישראל בתל-אביב. "חלק מהמאבק של האגודות בירושלים ובתל-אביב הוא על כך שהעבודה העיתונאית תיעשה על-ידי עיתונאים", הוסיף.

אגודת העיתונאים בירושלים, המשמשת כארגון היציג של עיתונאי רשות השידור, פנתה היום במכתב דחוף ליו"ר הרשות, ד"ר אמית גילת, באמצעות עורך דינה והעלתה את טענות העובדים כי מתעלמים מהם ופועלים נגדם באמצעות אנשי ביטחון חמושים, כדי למנוע מהם את מחאתם וכדי למנוע מהם להמשיך בעבודתם העיתונאית.

בתוך כך, האגודה פנתה גם לבית הדין לעבודה בבקשה לאשר סכסוך עבודה.

מרשות השידור נמסר בתגובה לשיבושי התוכנית "הכול דיבורים" כי "הנהלת הרדיו תמשיך לשבץ את מגישי התוכניות לפי שיקולים מקצועיים בלבד, כפי שעשתה עד כה ועל-פי המנדט שניתן לה בחוק. המנכ"ל וההנהלה הבכירה לא ישלימו עם לקיחת החוק לידיים, אנרכיה והשתלטות על השידור של ועד העיתונאים, שמוציא את תסכולו ומובל על-ידי גורמים אינטרסנטיים. הנהלת הרשות מקווה שהקול השפוי והמקצועי ברשות יגבר. הנהלת הרשות תפעל כנגד אותם גורמים אנרכיסטיים אשר מביאים את המקום לידי סגירה".