רופאי שיניים לא יורשו להזריק בוטוקס לצרכים קוסמטיים

עפ"י חוזר של משרד הבריאות, רופאי השיניים יורשו להזריק את החומר אך ורק אם הדבר נחוץ לטיפול שיניים בחלל הפה בלבד, למשל לצורך הפחתת המתח בשרירי הלעיסה

אחרי עיכוב של שנה וחצי, פרסם משרד הבריאות חוזר סופי ומחייב שאוסר על רופאי השיניים בישראל להזריק למטופליהם חומר מסוג "בוטוקס" לצרכים אסתטיים. על-פי החוזר, רופאי השיניים יורשו להזריק את החומר אך ורק אם הדבר נחוץ לצורך טיפול שיניים בחלל הפה בלבד, למשל לצורך הפחתת המתח בשרירי הלעיסה.

החוזר ייכנס לתוקף באופן מיידי, אולם רופאי שיניים שכבר עוסקים בהזרקת החומר לצרכים אסתטיים יורשו להמשיך במתן השירות למשך שנה, זאת "לצורך התארגנות".

בהסתדרות לרפואת שיניים מתנגדים להחלטת משרד הבריאות וכפי הנראה הארגון צפוי לפנות לערוצים משפטיים בעניין. יצוין כי בעבר בחן משרד הבריאות את הסוגיה והתיר את הזרקת הבוטוקס גם לצרכים אסתטיים.

לדברי פרופ' ארנון אפק, ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, המשרד החליט הפעם לפעול תוך רגולציה קפדנית יותר. על השאלה מדוע רופאים רגילים שאינם מומחים לרפואה פלסטית רשאים להזריק בוטוקס לצרכים קוסמטיים, השיב כי ישנו הבדל משמעותי בין רופא רגיל לרופא שיניים בין היתר בהיקף ובתכנים הלימודיים בהכשרתם.

רופאי השיניים טוענים מנגד כי הם מיומנים יותר בהזרקה לעומת שורה של רופאים אחרים שכן רשאים לעשות זאת, כמו גניקולוגים או אורתופדים.