מתחת לצפי: עלייה של 79% ברווח הנקי של קרדיט סוויס

הרווח הנקי של הבנק עמד ברבעון השלישי על 454 מיליון פרנק שוויצרי (509 מיליון דולר) מתחת לצפי האנליסטים ■ כור מחזיקה בכ-13.86 מיליון מניות של קרדיט סוויס לאחר שמימשה חלק מהחזקותיה בבנק בתחילת החודש

קרדיט סוויס, בנק ההשקעות השני בגודלו בשוויץ, דיווח היום (ה') על עלייה של 79% ברווח הנקי ברבעון השלישי. עם זאת, בשורת ההכנסות נרשמה ירידה והבנק הודיע כי יבצע שינוים בריביות של פעילות המסחר שהוא מנהל.

הרווח הנקי עמד על 454 מיליון פרנק שוויצרי (509 מיליון דולר) בהשוואה ל-254 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הבנק פיספס את ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק, שעמד על רווח של 724 מיליון פרנק.

"קרדיט סוויס מארגן מחדש את הריביות שלו במטרה להגדיל את התשואות", כך הצהיר הבנק השוויצרי, שנוקט באסטרטגיה שנועדה להפחית את החוב והנכסים המסוכנים שלו. הבנק הודיע בנוסף כי ההאטה העונתית הוחרפה ע"י התנודתיות בשווקים.

מניית קרדיט סוויס זינקה בכ-40% ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה לבנק ההשקעות UBS שטיפס ב-53% באותה תקופה, לאחר שהחליט לצמצם את מרבית פעילות האשראי ולהרחיב את פעילות ניהול ההשקעות.

נזכיר, מוקדם יותר החודש, כור, בבעלותו של נוחי דנקנר, הודיעה כי מכרה 6.2 מיליון מניות קרדיט סוויס נוספות בתמורה לכ-175.9 מיליון פרנק שוויצרי (כ-683 מיליון שקל). כעת מחזיקה כור בכ-13.86 מיליון מניות של קרדיט סוויס המהוות כ-0.87% מהון מניות הבנק ששוויין כיום עומד על כ-394 מיליון פרנק שוויצרי.