בקשה לפירוק בעלת רשתות האופנה ml וג'אמפ

רשת ml מונה כ-63 סניפים, ורשת ג'אמפ מונה כ-38 סניפים ■ בכיר בענף הקניונים: "אבי מלכה עשה את טעות חייו כשהוא קנה את אופיס דיפו. הוא חשב שזה יציל אותו, וזה הכניס אותו לסחרור שהוא לא ייצא ממנו"

חברת "מתאים לי", בעלת רשתות האופנה ml וג'אמפ, נקלעה לקשיים כספיים. היום (ה') הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד בקשה לפירוק החברה הנמצאת בבעלות אבי מלכה, בשל חדלות פירעון.

את הבקשה הגישה חברת "אוניה", שהעניקה לחברת "מתאים לי" שירותי דיוור ודפוס.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה עתרה חברת מליסרון לבית המשפט נגד החברה ונגד רשת אופיס דיפו, הנמצאת אף היא בבעלותו של מלכה, בדרישה לפנות חנויות של הרשתות ml ואופיס דיפו עקב אי-תשלום שכירות. עוד נודע כי גם תשלומים לספקי רשת אופיס דיפו עוכבו.

כפי שעולה מבקשת הפירוק, המחאות שנתנה "מתאים לי" לא כובדו על-ידי הבנקים. כך, המחאה על סך כ-50 אלף שקל שלא כובדה על-ידי הבנקים, הוגשה להוצאה לפועל.

היקף חובותיה של "מתאים לי" לחברת "אוניה" עומד על 138.8 אלף שקל. בתגובתו, מלכה העדיף להתייחס אך ורק לבקשת הפירוק ומסר: "הספק לא ביצע את עבודתו, ועל כן החברה עצרה את התשלום. העניין יתברר בבית המשפט".

לבקשה צורפו דוחות חברת BDI, ונטען כי הם מלמדים שמצבה של "מתאים לי" גרוע. בבקשה נטען עוד כי נפתחו נגד החברה תיקים בהוצאה לפועל, ואף בוצעו עיקולים בסניפי הבנקים של החברה מבלי שהוגשה כל התנגדות מטעמה.

"ממידע נוסף בידי המבקשת עולה כי החברה נמצאת בקשיים, וקיים חשש של ממש כי אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה", נכתב בבקשה.

עוד נטען כי לחברה יש 57 שיעבודים ללא הגבלת סכום, וכי משמעות הדבר היא ש"הפעילות ממומנת כולה או ברובה המוחלט באמצעות הלוואות, ולא מהון עצמי".

מלכה מחזיק ב"מתאים לי" באמצעות חברת "מלכה ריטייל גרופ" שבבעלותו. בסך-הכול מחזיקה החברה-האם 3 רשתות קמעונאיות, המפעילות יחד 135 חנויות: רשת ml, שהיא רשת האופנה הגדולה ביותר בישראל למידות גדולות, מונה 63 סניפים; רשת האופנה ג'אמפ, שנרכשה על-ידי מלכה לאחר שנקלעה להקפאת הליכים, מונה 38 סניפים; ורשת הציוד המשרדי אופיס דיפו, שנרכשה על-ידי מלכה מהקפאת הליכים בפברואר השנה תמורת 43 מיליון שקל, מונה 34 סניפים.

בחברת BDI מציינים כי כבר מספטמבר 2012 הספקים דיווחו על פיגורים בתשלומי החברה.

חזית משפטית

בשנים האחרונות נרשמו כמה קריסות של רשתות אופנה, האחרונה שבהן של רשת סיגל דקל שביקשה השבוע הקפאת הליכים מבית המשפט בעקבות חובות. אלא שכאן מדובר, בראשונה זה זמן רב, בחברה גדולה.

את הבקשה לפירוק "מתאים לי" הגישה חברה אחת, אך מלכה מתמודד כאמור בימים אלה עם חזית מול ספקים ובעלי נכסים בכל הרשתות שהוא מחזיק. כפי שנחשף ב"גלובס" בפברואר השנה, קבוצת מליסרון דרשה ממלכה לפנות חנויות שהפעיל בקניוני הקבוצה בשל אי-תשלום דמי השכירות.

במכתב שנשלח בשעתו למלכה באמצעות עו"ד שירי שני ממשרד גורניצקי, נטען כי מלכה מפר את הסכמי השכירות, וכי היקף חובותיו לקבוצה עמד אז על 1.57 מיליון שקל.

בסופו של דבר, מליסרון הגיעה עם מלכה להסדר על פריסת החוב; אלא של"גלובס" נודע כי מלכה לא עומד בהסדר, ולכן במליסרון עתרו לבית המשפט בבקשה שיורה למלכה לפנות את החנויות. עוד נודע כי בשבועות האחרונים הוצעו חנויות שמלכה מפעיל בקניוני מליסרון לרשתות אחרות.

כנגד "מתאים לי" הוגשו כמה תביעות משפטיות, שחלקן נוגעות לאי-תשלום שכירות. האחרונה שבהן הוגשה במאי 2013, על סכום של 1.2 מיליון שקל.

תביעה אחרת הושגה בסוף 2012 על-ידי חברת ספרינקו על סך 500 אלף שקל. בתוך שנה וחצי סגרה חברת "מתאים לי" 24 חנויות בשתי רשתות האופנה, יותר ממחציתן נסגרו בשנה הנוכחית.

כך נסגרו 10 חנויות ברשת ml ו-14 חנויות ברשת ג'אמפ. ההערכה היא כי החנויות נסגרו הן על רקע חובות בגין דמי השכירות באותם נכסים והן על רקע ביצועים נמוכים.

סוגיית ההתמקדות

כאמור, העיכוב בתשלומים אינו ייחודי לרשתות האופנה של מלכה, ומשותף גם לרשת אופיס דיפו. ל"גלובס" נודע כי מלכה עיכב תשלומים לחלק מספקי הרשת, ובתגובה אחד הספקים שלח את עובדיו לתפוס את הסחורה בסניפי הרשת.

כפי שנחשף ב"גלובס", בחודש יולי האחרון סגרה אופיס דיפו את כל 8 הסניפים שהפעילה בקניוני קבוצת עזריאלי. מדובר בסניפים שפעלו בקניון מלחה בירושלים, בקניון איילון ברמת-גן, בקניון גבעתיים, בקניון חולון, בקניון הנגב, בקניון מודיעין, בקניון קריית אתא ובקניון עכו. גל סגירות זה הגיע 4 חודשים אחרי שהרשת סגרה במפתיע גם את הסניף בקניון הקריון של קבוצת מליסרון.

בכיר בענף הקניונים אמר היום ל"גלובס": "זה לא בגלל שכר דירה בקניונים. אבי מלכה עשה את טעות חייו כשקנה את אופיס דיפו. הוא חשב שזה יציל אותו, וזה הכניס אותו לסחרור שהוא לא יצא ממנו. גם קודם היה לו קשה. במקום להתמקד במה שיש לו - רשת ml שעבדה טוב - הוא הלך וקנה את ג'אמפ. הוא חשב שאם הוא יהיה יותר גדול, זה יהיה יותר קל. זה לא עבד.

"אחר-כך הוא קנה את אופיס, וחשב שוב שאם יהיה יותר גדול יהיה יותר קל, וגם זה לא עבד. עסקים צריכים להתמקד במה שהם יודעים לעשות".

העסקים של אבי מלכה
 העסקים של אבי מלכה