ההצעה הזוכה על חצי דונם בירושלים - 600% מעל המינימום

33 הצעות למכרז לבניית 5 יחידות דיור בארמון הנציב בירושלים ■ ההצעה הזוכה: 72% מעל השומה

ביקוש שיא למגרש של חצי דונם בירושלים. מכרז של רשות מקרקעי ישראל שתוצאותיו פורסמו השבוע מעיד על מצוקת הקרקע בבירה ועל הביקוש הגבוה למתחמים לבנייה למגורים. כך, במכרז המאפשר רכישת מגרש בשטח 496 מ"ר עליו ניתן לבנות 5 יחידות דיור בשכונת תלפיות מזרח (ארמון הנציב) הוצעו לא פחות מ-33 הצעות שונות. ההצעה הזוכה, בגובה 6.175 מיליון שקל, אותה הגישה חברת כפרית חברה לבניין ולהשקעות, הייתה גבוהה בכמעט 600% ממחיר המינימום אותו קבעה רמ"י (רשות מקרקעי ישראל). במקביל, ההצעה הזוכה הייתה גם גבוהה בכ-72% מעל מחיר השומה שקבע השמאי במכרז.

יש לציין שהמכרז פורסם ללא הצגת מחיר מינימום או מחיר שומת השמאי אולם התוצאות מעידות על ביקוש אדיר למגרש. על פי ההצעה הזוכה, חישוב שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח עומד על כ-1.25 מיליון שקל. בעוד מדובר בשכונה מבוקשת בעיר, המחיר עדיין נחשב לגבוה, כך על פי גורמים הבקיאים בשוק הנדל"ן באזור.

מכרז נוסף בבירה שתוצאותיו פורסמו השבוע הוא מכרז לחכירת מגרש ל'מסחר ושירותים אחרים' בהר אדר. למכרז הוגשו 11 הצעות שונות וההצעה הזוכה עמדה על כ-5.64 מיליון שקל. את ההצעה הגישו מיכאל הרצל, יונתן יוסף, מזרחי דוד ויוסי יונתן. המכרז התייחס למגרש בשטח כ-3.3 דונם ומחיר המינימום של רשות מקרקעי ישראל עמד על 883.6 אלף שקל בלבד. כך, ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בלמעלה מ-500% ממחיר המינימום וגבוהה בכמיליון שקל ממחיר השומה שעמד על 1.942 מיליון שקל.

מכרז שלישי שתוצאותיו פורסמו, מתייחס לחכירת מגרש בשטח 878 מ"ר בשכונת אגן איילות בגבעת זאב. מדובר במכרז המאפשר בניית מרכז מסחרי בו זכתה חברת מרכז נופי איילות. גם מכרז זה זכה לביקוש קשיח כאשר הוגשו אליו לא פחות מ-19 הצעות, וגם הפעם כמו במכרזים הקודמים ההצעה הזוכה הייתה גבוהה בצורה משמעותית ממחיר המינימום. כך, עמדה ההצעה הזוכה על כ-2.602 מיליון שקל כאשר מחיר המינימום עמד על 239.7 אלף שקל בלבד.