"החברה לישראל יצאה למכור את תחנת הכוח שלה בעיתון"

יו"ר חברת החשמל לשעבר מוטי פרידמן: "החברה לישראל יצאה למכור את תחנת הכוח שלה בעיתון והיא גם תקבל את התשואה שהיא מבקשת מהעיתונים שמצבם היום, כידוע, טוב מאד"

"החברה לישראל יצאה למכור את תחנת הכוח שלה בעיתון והיא גם תקבל את התשואה שהיא מבקשת מהעיתונים שמצבם היום, כידוע, טוב מאד", כך אמר היום (ה') בציניות יו"ר חברת החשמל לשעבר מוטי פרידמן בכנס מהנדסי החשמל.

לאחרונה פורסם כי החברה לישראל שבשליטת עידן עופר דורשת מיליארד דולר תמורת אחזקותיה (80%) בתחנת הכוח OPC שבמישור רותם. התחנה החלה לפעול רק לפני שלושה חודשים לאחר שבהקמתה הושקעו כחצי מיליארד דולר.

פרידמן שמייצג כיום את טריפל אם שמקימה כיום ליד באר טוביה תחנת כוח בגודל דומה לזה של OPC הסביר כי אין אפשרות למצוא היום משקיעים בהקמת תחנות כוח פרטיות, גם לא בתשואות הגבוהות שמציעה המדינה. "אני מחפש היום משקיעים להקמת תחנות כוח נוספות ולא מוצא", הוסיף פרידמן.

ד"ר עמית מור שהשתתף במושב קרא שלא להפחית את תעריפי החשמל ב-2015 למרות ההתנגדות הציבורית הצפוייה, בכדי שניתן יהיה לממן את הרפורמה הצפויה במשק החשמל. לדבריו, "היו לנו שנים תעריפי חשמל נמוכים ועכשיו יהיו תעריפים גבוהים. הרפורמה לא תוריד את תעריפי החשמל".

נציג האוצר אהרון גולדמן אמר כי הרפורמה לא תפגע ברמת השירות של חברת החשמל ובאמינות האספקה שלה וטען כי הרפורמה היא "הדרך היחידה לחזק את חברת החשמל", ותעריפי החשמל ירדו אחרי תקופת ביניים שתימדך כמה שנים.