הידעתם? גט טקסי לוקחת 50% מהטיפ באשראי שניתן לנהג

החברה לא גובה עמלת סליקה מהנהגים ומהנוסעים, אך מקזזת חלק מהטיפים של נהגי המוניות ■ גט טקסי: "אבסורד להציג את החברה כמי שלוקחת מהטיפים, במקום להעריך את זה שהיא סופגת במלואה את הסליקה היקרה פי כמה מונים"

משלמים בכרטיס אשראי במוניות של GetTaxi ומשאירים טיפ באשראי לנהג? כדאי שתדעו ש-50% מהטיפ הולך לחברה ולא לנהגים שביקשתם לתגמל בעד שירות טוב במונית. אז אולי תשלום בכרטיס אשראי אטרקיבי ונוח לציבור הנוסעים, אבל הוא מקזז חלק מהלחם והחמאה של נהגי המוניות - הטיפים.

נציין כי מנגד, גט טקסי לא גובה עמלת סליקה מהנהגים או מהלקוחות, שיעור שנע בין 3% ל-5% ממחיר העסקה כנהוג בשוק.

בשיחה עם "גלובס", מנכ"ל גט טקסי מארק און מסר כי "החברה סופגת על עצמה את עלות עמלת הסליקה שמסתכמת בכ-200,000 שקל בחודש בסך-הכול, ומחצית מהטיפים שגובה החברה מסתכמת באחוזים בודדים מהסכום הזה".

עוד נציין כי בתחילת אוקטובר חברת הסטארט-אפ הישראלית, מפעילת אפליקציית הזמנת המונית, החליטה לבטל את דמי הזמנת המונית מראש, שעומדים על 5.20 שקלים בכלל מוניות החברה, וזאת בשיתוף-פעולה ובהסכמה עם כלל נהגיה.

החברה העלתה בחודש יוני האחרון סקר בעמוד הפייסבוק שלה, ובו שאלה את הגולשים המשתמשים באפליקציה של החברה, מה הם מעדיפים: להוסיף את עלויות הסליקה לנוסע ולהשאיר את כל דמי השירות בידי הנהג (כנהוג בעולם); לחייב את הנהג לשלם את עלויות סליקת האשראי ולהשאיר בידיו את מלוא דמי השירות; או להמשיך במודל הקיים, חינם ללקוח וחינם לנהג.

1,211 גולשים ענו לסקר בפייסבוק, ורובם (821) בחרו האופציה השלישית, 173 בחרו באפשרות השנייה, ו-217 גולשים בחרו להמשיך במודל הקיים - לא לחייב את הנהג או הלקוח בעמלת סליקה, ולגבות 50% מהטיפ שניתן לו באשראי. את הסייפא כמובן שגט טקסי לא פירסמה בסקר, וייתכן כי אלה שבחרו באופציה השלישית כלל לא ידעו שמחצית מהטיפ שהם משאירים לנהג באשראי - הולך לחברה.

מגט טקסי נמסר בתגובה: "החלוקה בטיפים בעת תשלום באשראי מוסדרת עם הנהגים ומיטיבה עימם, שכן זו הדרך של גט טקסי לפצות במקצת בלבד על כך שהחברה היא היחידה בתחום, שסופגת מכיסה בשביל הנהגים (וגם הנוסעים) את עמלות הסליקה היקרות של חברות האשראי בעת התשלום בכרטיס.

"גם אחרי שלכאורה מקזזים להם 50% אחוז מהטיפים, זה עדיין עולה לנהגים משמעותית פחות ממה שהיתה עולה להם הסליקה (ועולה לחברה הרבה יותר ממה שהיא מקבלת מהטיפים). כך שזה אבסורד מוחלט להציג את החברה כמי שכביכול לוקחת מהטיפים, במקום להעריך את העובדה שהיא סופגת במלואה את הסליקה היקרה, שעלותה גבוהה פי כמה מונים".