אלקטרה נדל"ן מממשת נכסים בקנדה בכ-388 מיליון שקל

החברה תרשום כתוצאה מהעיסקה, במקביל לעודף התזרימי החיובי, הפסד כולל (לאחר מס) בסך של כ-16.9 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן ממשיכה בתוכנית "מכירת החיסול" של נכסיה בקנדה, שעליה דיווחה בחודש יוני האחרון. החברה, מקבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד, דיווחה היום לבורסה כי חתמה על הסכם למכירת ארבעה נכסים מהפורטפוליו שלה לצד שלישי, תמורת כ-115 מיליון דולר קנדי (כ-388 מיליון שקל). העסקה צפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2014.

תזרים המזומנים החופשי שצפוי לחברה, לאחר ניכוי הלוואות, מיסים ותשלום העלויות הכרוכות בביצוע עסקת המכירה, מגיע לכ-30.4 מיליון דולר קנדי (כ-103 מיליון שקל). מבחינה חשבונאית צופה אלקטרה נדל"ן כי יירשם לה מהמכירה הפסד כולל לאחר מס של כ-5 מיליון דולר קנדי (כ-17 מיליון שקל).

מצב פיננסי מאתגר

הנכסים שצפויה החברה למכור במסגרת העסקה הנוכחית הם בניין משרדים בשטח כולל של 18,000 מ"ר, קומפלס של שלושה בנייני משרדים בשטח כולל של כ-29,000 מ"ר, וכן חטיבת קרקע הצמודה אליהם בשטח של כ-8 דונמים. זאת ועוד, החברה ציינה כי היא מנהלת במקביל משאים ומתנים ביחס למכירת שני הנכסים הנוספים שנותרו בפורטפוליו שלה בקנדה.

בשבוע שעבר דיווחה החברה כי חתמה על הסכם למכירת בניין במונטריאול תמורת כ-63 מיליון שקל (18.5 מיליון דולר קנדי), שהשלמתה צפויה גם היא להתרחש בתחילת 2014.

מכירת הנכסים האינטנסיבית שמקדמת אלקטרה נדל"ן בתקופה האחרונה, ובכלל זה כוונתה למכור את פעילותה בקנדה, מתבצעת על רקע מצבה הפיננסי המאתגר של החברה. על רקע זה עדכנה בשבוע שעבר החברה, המנוהלת על-ידי שי וינברג, כי בכוונתה לבצע הקצאה פרטית של מניות לבעלת השליטה אלקו ולגופים מוסדיים, בהיקף של עד 100 מיליון שקל. חלקה של אלקו בהנפקה יעמוד על 50 מיליון שקל, בתנאי שהגיוס ממוסדיים יעמוד על לפחות 30 מיליון שקל. שווי אלקטרה נדל"ן עמד הבוקר על כ-210 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, הקצאת המניות צפויה לדלל את בעלי המניות הקיימים בכשליש מהחזקתם.

סך התחייבויות האג"ח של אלקטרה נדל"ן הוא כ-400 מיליון שקל, והן מדורגות BBB מינוס. חברת S&P מעלות הכניסה בחודש שעבר את חוב החברה לרשימת מעקב, ומהדוח שפרסמה עולה כי לאלקטרה נדל"ן צורכי נזילות גבוהים, בהיקף של כ-360 מיליון שקל עד תחילת 2014, הכוללים גם תשלומים לבנקים. בסוף הרבעון השני השנה הציגה אלקטרה נדל"ן קופת מזומנים ופיקדונות של כ-72 מיליון שקל.

בדוחות הרבעון השני השנה הפנו רואי החשבון של החברה את תשומת לב המשקיעים לעודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים, בהיקף של כ-422 מיליון שקל. בדוחות הסולו שלה הציגה אלקטרה נדל"ן יתרות ושווי מזומנים פנויים של כ-70 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות של 953 מיליון שקל.

האתגר של אלקטרה נדל
 האתגר של אלקטרה נדל