לפיד ופלוג נפגשו: "בפני המשק הישראלי אתגרים רבים"

(עדכון) - לפיד: "הפגישה מדגישה את החשיבות והצורך לטפל באתגרים העומדים בפני המשק, ובפרט במחירי הדיור המאמירים וביוקר המחיה" ■ מוקדם יותר הממשלה אישרה פה-אחד את מינוי פלוג לנגידת בנק ישראל

הממשלה אישרה היום (א') פה-אחד את מינויה של ד"ר קרנית פלוג לתפקיד נגידת בנק ישראל.

"לקרנית פלוג יש רקע וניסיון מתאימים והיא ממלאת את תפקידה בחודשים האחרונים בצורה טובה מאד", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לצד זה שאנו מנווטים בהצלחה את הכלכלה הישראלית מול המשבר העולמי, צריך לוודא שההנהגה הכלכלית של ישראל ממשיכה לקדם את הצמיחה והתעסוקה, להגדיל את הייצוא ולהוריד את מחירי הדיור. אנו מאחלים לקרנית פלוג בהצלחה".

לאחר ישיבת הממשלה שר האוצר יאיר לפיד נפגש עם פלוג לפגישת עבודה שוטפת. השר והנגידה דנו בנושאים השוטפים העומדים על הפרק במשק הישראלי, וסיכמו להמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה בין משרד האוצר ובנק ישראל, החיוני להצלחת המדיניות הכלכלית.

לדברי לפיד, "הפגישה מדגישה את החשיבות שאני מייחס לשיתוף הפעולה עם בנק ישראל, ולצורך לטפל באתגרים העומדים בפני המשק, ובפרט במחירי הדיור המאמירים וביוקר המחיה".

פלוג הוסיפה: "בפני המשק הישראלי עומדים אתגרים רבים ויכולתו לעמוד בהם תלויה, בין השאר, בעבודה משותפת ופוריה של משרד האוצר ובנק ישראל".

קרנית פלוג לא מתאימה להיות נגידה / אלי ציפורי

ביולי 2011 מונתה פלוג לתפקיד המשנה לנגיד בנק ישראל.‏ בתחילת יולי 2013, בעקבות פרישתו של סטנלי פישר מתפקיד נגיד בנק ישראל, מונתה לממלאת-מקום הנגיד.‏ שמה הועלה כמועמדת לתפקיד אולם נתניהו טען כי אינו מסכים עם מדיניותה הכלכלית. עם הפרסומים בדבר בחירתו של ליאו ליידרמן לתפקיד זה, אף הודיעה פלוג על כוונתה לפרוש מהבנק.‏ כעת היא חוזרת לראש המערכת, הפעם באופן רשמי וקבוע.