עיצומים במשרד התקשורת על רקע "ברית-המועצות"

השר גלעד ארדן יעלה מחר לקריאה ראשונה בכנסת את הצעת החוק לאיחוד מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה - והעובדים חוששים לזכויותיהם

שר התקשורת גלעד ארדן יעלה מחר (ב') לקריאה ראשונה בכנסת את הצעת החוק של ברית-המועצות - איחוד מועצת הכבלים והלוויין עם מועצת הרשות השנייה.

בעקבות זאת פותחים מחר עובדי משרד התקשורת בעיצומים, בטענה כי מבוצע כאן מחטף שיוביל בשלב הבא לביטול המשרד והפיכתו לרשות תקשורת - וכל זאת מבלי שמדברים עימם ומבלי ששומרים על זכויותיהם.

עובדי המשרד החליטו להתחיל מחר בעיצומים בעקבות המהלך, והם יפסיקו את העבודה בשורה של נושאים, על מנת לאלץ את הנהלת המשרד והשר להיכנס איתם למשא-ומתן.

בין הפעילויות שייעצרו מחר ניתן למנות את הטיפול בערוץ האתיופי, ובנוסף לא ייתנו אישורים לציוד קצה, וכן יערכו מחר כנסי עובדים בתל-אביב ובירושלים בשעות העבודה, על מנת להעביר את המסר שבכוונתם להגן על זכויותיהם ולא לאפשר שינויים מבניים מבלי שידברו איתם קודם.

המהלך של ברית-המועצות נדון כבר שנים, ובעשור האחרון כל שרי התקשורת חשבו שיש לבצע את המהלך כדי לייעל את עבודת הפיקוח על שוק השידורים בכללותו.

מכיוון שבמקביל לברית-המועצות ניסו חלק משרי התקשורת לקדם גם הקמתה של רשות תקשורת שתפקח על תחום השידורים ושהמועצות יפעלו תחתיה, רואים העובדים בברית-המועצות את השלב המקדים להקמת רשות תקשורת, שתביא בסופו של דבר לביטול המשרד ולפגיעה בזכויותיהם.

מלשכת השר ארדן נמסר בתגובה: "הצעת החוק נועדה לטפל במצב מעוות שבו שתי מועצות מסדירות את שוק השידורים תחת כללי אסדרה שונים. כמו כן היא נועדה לטפל בכפילויות של דמי זיכיון ואגרות שמעבירות השחקניות למועצות, אותן יוכלו השחקניות להשקיע בתוכן במסך. לכן השר ארדן נחוש לקדם את ההצעה - זכויותיהם של העובדים יידונו בצורה הוגנת במסגרת הדיונים בהצעת החוק".