ערוץ 2: קרע חריף בצמרת טבע; המנכ"ל לוין איים להתפטר

הנהלת טבע שלחה לדירקטוריון החברה מכתב בו היא דורשת להפסיק את ההתערבות האינטנסיבית שלו בניהול החברה ■ סלע המחלוקת: הדירקטוריון מעוניין במימוש מלא של תוכנית הפיטורים בישראל - בניגוד לעמדת לוין ■ טבע מכחישה את הדיווח

הנהלת טבע שלחה לדירקטוריון החברה מכתב בו היא דורשת להפסיק את ההתערבות האינטנסיבית שלו בניהול החברה, כך נחשף הערב (א') בחדשות ערוץ 2.

מכתב זה מגיע על רקע הפגישה של מנכ"ל החברה ג'רמי לוין עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בה דנו השניים בתוכנית ההתייעלות של טבע ובכוונתה לפטר עד כ-800 עובדים בישראל. במהלך הפגישה לוין הבטיח לעיני כי כל מהלך פיטורים בארץ יעשה בתיאום עם ההסתדרות. אולם, בדירקטוריון טבע מעוניינים במימוש מלא של תוכנית הפיטורים המקומית.

ערוץ 2 דיווח שלוין אמר בימים האחרונים למקורביו כי אם לא תיפסק ההתערבות האינטנסיבית של הדירקטוריון בניהול החברה הוא ישקול להתפטר מתפקידו. במכתב ששלחה ההנהלה לדירקטוריון נכתב כי "הדבר יעמיד בסכנה את החברה".

מטבע נמסר בתגובה: "מדובר בטענות חסרות שחר. הנהלת החברה פועלת לגיבוש האסטרטגיה והוצאתה לפועל בשיתוף פעולה מלא עם דירקטוריון החברה. כל ההחלטות שהתקבלו על ידי הנהלת החברה בראשות המנכ״ל נעשו על דעת הדירקטוריון ובהסכמתו. בין היו"ר למנכ"ל מתקיימות פגישות ומנוהלות שיחות עבודה באופן סדיר, כמקובל. היו"ר לא העלה הצעה לרכישת אפקו בדירקטוריון החברה מעולם וברור מאליו שמנכ״ל החברה לא יכול היה להתייחס להצעה שלא הועלתה".