הצרות של טבע: זינוק במכירות התרופה המתחרה של הקופקסון

חברת ביוג'ן דיווחה היום כי מכירות תרופת ה-‏Tecfidera‏, הגרסה האוראלית המתחרה בקופקסון, עלו ב-22% לרמה של 289 מיליון דולר ■ החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, והמניה מטפסת לשיא

חדשות רעות לטבע. חברת התרופות ביוג'ן, דיווחה היום (ב') על שיא מכירות בתרופת ה-‏Tecfidera‏, הגרסה האוראלית שמתחרה בתרופת הקופקסון של טבע.

מדוחות הרבעון השלישי שביוג'ן פרסמה עולה כי היא עקפה את התחזיות הן בשורה העליונה והן בתחתונה ומניית החברה טיפסה לשיא כל הזמנים בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות.

רווחי החברה הסתכמו ב-487.6 מיליון דולר או 2.35 דולרים למניה, בהשוואה לרווח של 398.4 מיליון דולר או 1.67 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עמדו על 1.83 מיליארד דולר, לעומת 1.39 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. צפי האנליסטים עמד על רווח של 2.11 דולרים למניה על הכנסות של 1.78 מיליארד דולר.

עם זאת, גולת הכותרת שעמדה במרכז הדוחות ובוודאי ריכזה עניין רב בקרב הנהלת טבע היא מכירות תרופת הטספידרה. החברה דיווחה על עלייה של 22% במכירות תרופת הטספידרה, תרופה אוראלית (שניתנת בבליעה) אשר הושקה לפני כמה חודשים על-ידי ביוג'ן. התרופה נועדה לטיפול בטרשת נפוצה ונחשבת למתחרה המרכזית של הקופקסון. האנליסטים בשוק ציפו כי מכירות התרופה יסתכמו ב-229 מיליון דולר, אך לאחר 6 חודשים בשוק, המכירות הפתיעו והגיעו ל-289 מיליון דולר.

להערכת אנליסטים בקרדיט סוויס, הקופקסון - שבשיאו בשנת 2012 נמכר בכמעט 4 מיליארד דולר - יישחק לרמת הכנסות של פחות מ-400 מיליון דולר בשנת 2019. מנגד, לפי הערכות, ה-‏Tecfidera‏ תגיע בשיא למכירות של 5.2 מיליארד דולר ב-2019.

יחד עם זאת, חשוב לציין שטבע מפתחת תרופת מקור אוראלית לטיפול בטרשת נפוצה, הלקווינימוד. לפי הערכות, התרופה תגיע לשוק ב-2014.