גאדג'טים: אקסטרימר Q - סמארטפון טוב ולא יקר

מעבד מרובע ליבות במהירות 1.7 ג'יגה הרץ, מסך: 4.7 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים - לא Full HD, אבל עדיין איכות תמונה טובה מאוד ■ הסמארטפון הציג ביצועים גבוהים ומחירו משתלם במיוחד

חברת אקסטרימר עסוקה מאוד בשנה האחרונה בהשקות של סמארטפונים בשוק הישראלי. ה-Q הוא הדגם השלישי שהיא מביאה לארץ ונמכר רק ברשת באג.

מסך: 4.7 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים, לא Full HD, אבל עדיין איכות תמונה טובה מאוד.

ממשק: בסמארטפון הראשון שלה בארץ, ה-Aiki 5 שיצא בסוף 2012 התקינה אקסטרימר המון אפליקציות שחנקו את המכשיר. הפעם החברה צמצמה למינימום את האפליקציות שהיא התקינה על הסמארטפון, כאשר המכשיר נשאר בגרסה הקרובה מאוד לממשק שגוגל מציעה במערכת ההפעלה המקורית שלה אנדרואיד. הגרסה המותקנת כאן היא ג'לי בין (4.2.1).

חומרה: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.7 ג'יגה הרץ עם זיכרון של 1 ג'יגה ונפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה שמציע בסך הכל קצב חוויית עבודה נקייה מגמגומים. מלבד זה, ישנה אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס עד לנפח 32 ג'יגה. תמיכה בסים כפול להפעלה של שני קווים במקביל, דבר יעיל כאשר טסים לחו"ל ורוצים להוסיף קו מקומי. התקן ה-GPS היה קצת איטי בקצב איתור הלווינים שלו.

מצלמה: חיישן של 13 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי ופלאש כפול. משום מה שרוצים לצלם תמונה בפורמט רחב של 16:9 ה-Q מוריד את החיישן משמעותית ל-6 מגה פיקסל ולא בצורה ממותנת יותר. בכל אופן איכות התמונות כאן מוצלחת ואפילו במקומות סגורים וקצת חשוכים הגירעון לא מורגש.

סוללה: 2000 מיליאמפר לשעה המחזיקה עד שעות הערב המאוחרות.

עיצוב: ה-Q של חברת אקסטרימר מאוד מזכיר בעיצוב שלו את האייפון 5. משקלו נמוך - 120 גרם, ועוביו 7.5 מ"מ. נעים להשתמש בו והוא נכנס בקלות לכיס המכנסיים.

בשורה התחתונה: ההתרשמות שלנו מה-Q של אקסטרימר טובה מאוד. הסמארטפון הציג ביצועים גבוהים ומחירו משתלם במיוחד.

מחיר: 1,400 שקל.

ציון: 8.