מנהל חדשנות באינטל: תוך 10 שנים כולם יסתובבו עם קסדה

המוזיקאי Will.i.am שמכהן גם כמנהל החדשנות היצירתית באינטל: "אני מאוד מתלהב מגיקים. הם הדבר הכי Cool, רק שהם עדיין לא יודעים שהם כאלה"

דומה שאת Will.i.am אפשר היום למצוא בכל מקום. על כרטיס הביקור שלו הוא מגדיר את עצמו כ"מוזיקאי, יזם ופילנטרופ", אך רשימת תחומי העניין והעיסוק שלו גדולה בהרבה.

הוא ידוע בעיקר בזכות החברות שלו בלהקת ה-Black Eyed Peas בתחילת שנות התשעים, אך לצד זה הוא כיכב במספר סרטי קולנוע, מעורב באינסוף פרויקטים כמפיק בתחומים שונים, מעצב אופנה, תומך ומקדם יוזמות טכנולוגיות בתחומי הצרכנות האלקטרונית ועוד.

בשנתיים האחרונות, קיבל Will.i.am תפקיד רשמי בתאגיד אינטל - מנהל חדשנות יצירתית. הכוכב מספק לחברה שירותים שנמצאים על הקו שבין קידום תדמיתי כסלבריטי שמוכר לקהל יעד פוטנציאלי, לבין ספק רעיונות לגבי השימוש בטכנולוגיה בעתיד.

לכנס אינטל קפיטל, שנערך בשבוע שעבר, הוא הגיע מספר ימים לאחר שהוא ובראיין דיוויד ג'ונסון, "עתידן הבית" של אינטל, חשפו ספר חדש שעומד לצאת בקרוב, בו הם מפרסמים לראשונה סיפור מדע בדיוני משותף תחת השם Wizards & Robots.

הכניסה של Will.i.am לתחום המדע הבדיוני, ממשיכה את ההצהרות שלו בנושא הגיקים: "אני מאוד מתלהב מגיקים. הם הדבר הכי Cool, רק שהם עדיין לא יודעים שהם כאלה", אמר בפאנל עם ג'ונסון שנערך בכנס תחת הכותרת "העתיד הוא בלתי נמנע" שהציג את הגישה הפילוסופית משהו של Will.i.am כלפי ההתפתחות הטכנולוגית המהירה, "בעצם, הדרך שבה אתה מסתכל על בחורה חדשה לא שונה מהדרך שבה אתה מחפש חדשנות טכנולוגית".

קשר ישיר ל-NBA

הדיון בין ג'ונסון ל-Will.i.am מגיע מהר מאוד לסוגיות יותר חברתיות מאשר טכנולוגיות, והדעה של Will.i.am פרובוקטיבית למדי כנגד כלכלת המותגים, שהוא - לפחות לא תחת הכובע של עובד אינטל - חלק אינטגרלי ממנה.

לדבריו: "בארה"ב מוציאים יותר כסף על חינוך מאשר על כל דבר אחר, ולא יוצא מזה הרבה. החברות שבנו את העולם שלנו כרגע, מכוונות אותנו לדרישות הצרכניות. כאשר ילד מגיע לבית הספר, יש לו אשכול של תחומי עניין שכולל מוזיקה, מותגים כגון נייק ואפילו קצת חינוך. זו התוכנית שמוטמעת אצל הילד. אבל אשכול הזה שמקבלים בבתי הספר היסודיים, לא כולל נניח את אינטל או את זה שילדים יכתבו קוד.

"החברות שבנויות על טכנולוגיה ומהנדסים לא שייכות לתדמית של בתי הספר, אבל המאמן בבית הספר מקושר ישירות לכדורסל ול-NBA. שם לוקחים את הילדים בצורה רצינית. מתי ראית את אינטל מגיעה ומזמינה את הילדים לעבוד אצלה? האם אינטל מביאה ילדים שיכתבו קוד בגיל 9? לא. הם מקודדים ל-NBA. לילדים בגילאים האלו יש שני גורמים שרודפים אחריהם: ה-NBA וסוחרי סמים".

איך בכל זאת רואה Will.i.am את כלכלת העולם מתפתחת? "חברות הענק של מחר הם אנשים, לא חברות", הוא אומר, מאחר שכל התחומים עוברים אינדיבידואליזציה. האנשים שמשקיעים ברעיונות טובים, הם חברות הענק הבאות. אף אחד לא חשב שיחיד כמו דוקטור דרה (Dr. Dre) יחשוב מחדש על המימוש של האודיו, ועכשיו יש נציגות שלהם בכל מקום (מתייחס למותג האוזניות Beats). זה עסק ענק, ונראה יותר דברים כאלו".

מצלמות משופרות באייפון

אחת היוזמות שמקדם Will.i.am מתייחסת לשיפור הביצועים של המצלמות בטלפון ה-iPhone (כחלק מיוזמת ה- i.am שלו לצרכנות אלקטרונית), כך שהתובנות שלו על התקני הגוגל גלאס מעניינות. "גוגל גלאס זה cool, אבל אני משווה את זה למה שרואים במלחמת הכוכבים. אני חושב שב-10 השנים הבאות כולם יהיו עם סוג של קסדה עליהם. אני מאמין שהעתיד הוא שכולם מסתובבים עם מעין קסדה כי רוצים לראות כמה שכבות של מציאות, ובעצם גוגל גלאס מכוונים לכך שכולנו נראה כמו Darth Vader".