הטיפ היומי: המניה שעלולה ליפול ב-28%

מחלקת המחקר של UBS הוציאה המלצת "מכירה" על מניית Owens & Minor הנסחרת בוול סטריט במחיר יעד של 27 דולר

חברת Owens & Minor עוסקת בהפצת ציוד רפואי וניתוחי ומספקת פתרונות לניהול שרשרת האספקה בתחום הרפואי. החברה נוסדה בשנת 1882, ומספקת כיום ציוד לכ-4,600 בתי חולים בארה"ב. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: OMI) ושווי השוק שלה הוא כ-2.4 מיליארד דולר. 95% מהכנסות החברה הם מארה"ב ורק 5% מגיעים מהשוק הבינלאומי.

הכנסותיה של Owens & Minor התחילו להשתפר, אחרי תקופה של לחצים מקרו-כלכליים ומגמות הקשורות לצרכנים. עם זאת, עדיין מדובר בהכנסות נמוכות מהרמות הממוצעות, וזה קריטי לראות רציונליזציה של העלויות כדי לייצר צמיחה ברווחים. הנהלת החברה נשארת ממוקדת בהוספת לקוחות חדשים, שיפור ברווחיות התפעולית והמשך רכישה עצמית של מניות. אנחנו מאמינים שיותר סביר שנראה שיפור הדרגתי ולא התאוששות מואצת.

התעשייה שבה פועלת Owens & Minor עוברת תהליכי קונסולידציה וסובלת ממגמות שליליות. שוק הקצה של החברה הוא האוכלוסייה המבוגרת בארה"ב, שמספרה גדל. עם זאת, הממשלה וגופי ציבור מתמקדים כיום בעלויות הבריאות הצומחות, והדבר מוביל לניסיון להביא לניצול מוגבר של טיפולים בעלות נמוכה יותר (כמו טיפול בקליניקה או בבית), במטרה למנוע שהות ממושכת בבתי חולים. המגמה הזאת צפויה להימשך.

אנו מציגים שני תרחישים ל-Owens & Minor: התרחיש החיובי כולל שיפור במגמות בארה"ב ומומנטום מכירות טוב של עסקיה באירופה. בתרחיש כזה הרווח הנקי הפוטנציאלי למניה עשוי להגיע ב-2014 ל-2.4 דולר ומחיר היעד למניה במקרה זה הוא 36 דולר (כ-4% מתחת למחירה הנוכחי).

תרחיש שלילי כולל את המשך הלחצים בשוק האמריקאי וחוסר יכולת של הנהלת החברה לממש את הפוטנציאל בעסקי ההפצה באירופה, שנרכשו באחרונה. במקרה זה הרווח למניה ב-2014 יהיה 1.8 דולר ומחיר היעד שלנו - 22 דולר (דיסקאונט של כ-41%).

אנו נשארים זהירים בנוגע למניית Owens & Minor, וסבורים שיחס הסיכוי-סיכון אינו חיובי. המלצתנו היא "מכירה" ומחיר היעד שלנו, 27 דולר (28% מתחת לשוק), מבוסס על מכפיל 13 לרווחי 2014.

*** מחלקת המחקר, UBS