ארנו השלימה גיוס של 30.7 מ' ד' בהשתתפות פיליפ פרוסט

החברה הישראלית-אמריקנית נסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב ■ המייסד אריה בלדגרין אמר בעבר ל"גלובס": "אנחנו עשויים ללכת עד הסוף עם חברת ארנו"

חברת פיתוח התרופות ארנו תרפויטיקה שהוקמה על ידי הישראלי לשעבר פרופ' אריה בלדגרין, חבר בדירקטוריון טבע ומי שמכר חברות פארמה במעל מיליארד דולר, הודיעה על גיוס של 30.7 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של כ-100 מיליון דולר.

בין משקיעיה הקיימים של החברה, שהשתתפו גם בסבב הזה, נמצאים קרן פונטיפקס הישראלית, וכן חברת אופקו הנסחת במדד המעו"ף ומייסדה של אופקו ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר טבע.

בין המשקיעים בחברה שאין להם זיקה ישראלית נמצאים שמות מרשימים כמו Soros Fund Management, Perceptive Advisors, Sabby Capital, Street Capital וכן קרן אישית של בלדגרין ומשפחתו. גם מנהלי החברה הביעו אמון והשקיעו מכיסם בסבב.

כמו כן קיבלה אופקו את זכות המו"מ הראשונית לכל מוצרי אופקו. הסכום ישמש את החברה לפיתוח הקליני של מוצר ה-Onapristone, שיכול לשמש לטיפול במגוון סוגי סרטן, ביניהם בסרטן הרחם, השד והערמונית. המוצר כבר נבדק בניסויים בבני אדם בסרטן השד, והשיג תוצאות טובות. החברה מקווה להיכנס לשני ניסויי בטיחות במוצר בתקופה הקרובה, ולהציג תוצאות כבר בחודשים הקרובים".

כחלק מתמהיל הגיוס הומרו אג"ח להמרה למניות ונערך גם איחוד (reverse split) של 8 ל-1 במניות החברה.

גלן מטס, נשיא ומנכ"ל החברה, אמר כי ההנפקה משקפת את ההתקדמות של הצוות המדעי ואת ההישגים של המוצר המוביל הנכנס לקליניקה.

בלדגרין, המשמש גם כיו"ר החברה, אמר: "אני מרוצה מאוד מההישגים עליהם הכרזנו היום". בלדגרין היה מיזמי וממובילי חברת Cougar שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון בשנת 2009 תמורת 970 מיליון דולר; וממייסדי Agensys שנמכרה ב-2007 ל-Astellas היפנית תמורת 70 מיליון דולר.

לגבי העסקה עם קוגר, היו מי שצוטטו כי המוצר הזה "הציל את עסקי הפארמה של ג'ונסון אנד ג'ונסון, בזכות התרופה לסרטן הערמונית, Zytiga, שפיתחה קוגר וג'ונסון היום משווקת בהצלחה.

בלדגרים ייסד גם את חברת Kite Pharma שגם בה השקיעה קרן פונטיפקס, ובחברת Nile Therapeutics.

בראיון שנערך עם בלדגרין ב-2010 אמר כי הוא רואה את ארנו בתור החברה שאיתה הוא עשוי ללכת "עד הסוף", כלומר להביא את התרופה עד שלב השיווק.