גרוס: התעשרתי על חשבון מעמד הביניים, אני מרגיש אשם

המנכ"ל המשותף של פימקו כתב במזכר החודשי שפרסם על חוסר השוויון בארה"ב ■ גרוס הצטרף לשורה של אישים, ביניהם באפט וגייטס, התומכים בהעלאת מסים לעשירים ■ גרוס פונה לעשירים: "הגיע הזמן שתשתפו חלק מההון שלכם"

"מלך האג"ח" ביל גרוס, המנכ"ל המשותף של קרן פימקו, פרסם לאחרונה את המזכר החודשי שלו וכתב על חוסר השוויון בחלוקת העושר בארה"ב. "התעשרתי על חשבון מעמד הביניים... והתחלתי להרגיש צער עבור אלו שהצליחו פחות", לדברי גרוס.

גרוס הצטרף לאישים אמידים רבים בארה"ב, בראשם וורן באפט וביל גייטס, שתומכים בהעלאת מסים לעשירונים העליונים. זאת על רקע המאבק הפוליטי-חברתי סביב הכוונה לבצע רפורמות מיסוי נרחבות.

במזכר שכתב, גרוס מסביר כי הצליח לצבור הון רב, הן בשל אסטרטגיות המינוף שבהן הוא נקט בתחילת הקריירה שלו, אך גם בשל העובדה ש"שיתף חלק קטן יותר מההכנסה שלו, הודות לממשל רייגן ובוש שהפחיתו את המסים".

לכן, גרוס מציע לעשירי ארה"ב נקודת מבט שונה בכל הנוגע לויכוח המתנהל סביב רפורמות המיסוי שמתכננן ממשל אובמה. במקום לבחון מה שיעור המסים שהם משלמים, עדיף שישאלו את עצמם כמה המסים שהם משלמים תורמים להכנסה הלאומית.

"אני יודע שרבים מכם עבדו קשה, כמוני, והצלחתם לשרוד ולשגשג במקום שאחרים נכשלו. מערכת כלכלית הוגנת צריכה תמיד להעניק את האפשרות להצליח", ציין גרוס, אך הוסיף באותה נשימה בהתייחסו ל'אוכלוסיית ה-1%' כי "אתם רק רכבתם על גלי האשראי הנמוך שהיה פה בשלושה העשורים האחרונים. אתם לא יצרתם אותו. אתם רק ניצלתם את ההזדמנות. עכשיו הגיע הזמן שתשתפו חלק מההון שלכם ע"י תשלום מסים גבוה יותר".

גרוס פנה לעשירי ארה"ב ואמר כי "אם יש לכם את הפריבילגיה להיות חלק מה-1%, עליכם לתמוך במסים גבוהים יותר על רווחי הון".