קדימהסטם מטפסת 4%: חתמה על מזכר הבנות עם מרק סרונו

מרק סרונו וקדימהסטם הודיעו היום על חתימת מזכר הבנות לקידום שיתוף הפעולה בין החברות בתחום גילוי וסריקת תרופות על בסיס תאי גזע, אשר הושק באפריל 2012

מרק סרונו וחברת קדימהסטם , המפתחת טכנולוגיות לסריקת ופיתוח תרופות על בסיס תאי גזע אנושיים, הודיעו היום (ב') על חתימת מזכר הבנות לקידום שיתוף הפעולה בין החברות בתחום גילוי וסריקת תרופות על בסיס תאי גזע, אשר הושק באפריל 2012.

קדימהסטם פיתחה טכנולוגיות להתמיינות של תאי גזע לתאי תמיכה במוח המייצרים מיאלין (שכבת הבידוד על סיבי העצב). אותם תאים נהרסים על ידי מערכת החיסון במחלת טרשת נפוצה וכך נגרמות תופעות המחלה (פגיעה עיצבית, שיתוק ואף מוות).

אחד היעדים העיקריים במזכר ההבנות הינו פיתוח טכנולוגיות לסריקת תרופות באמצעות שימוש באסטרוציטים שמקורם בתאי גזע. אסטרוציטים הם תאים התומכים במערכת העצבים שהראו מעורבות במחלות ניווניות של מערכת העצבים כדוגמת ALS.

ד"ר אנליסה ג'נקינס, סגנית נשיא וראש הפיתוח העולמי והרפואי במרק סרונו, אמרה: "אנחנו עובדים בצמוד עם מדעני קדימהסטם במשך השנה וחצי האחרונות והתרשמנו עמוקות מהייחודיות של טכנולוגיית התמיינות תאי הגזע ויכולת סריקת התרופות של החברה. קדימהסטם מביאה לשיתוף הפעולה בינינו יכולת של סריקה וזיהוי של חומרים כימיים מבטיחים כבר בשלבים מוקדמים של פיתוח התרופות. אני מצפה להמשך שיתוף פעולה בתחום זה ומאמינה בפוטנציאל של הטכנולוגיה לשמש תפקיד מרכזי במאמצי המחקר והפיתוח שלנו".

מנכ"ל קדימהסטם יוסי בן יוסף ציין כי "מזכר הבנות זה הינו הכרה חשובה בצורך של תעשיית התרופות בפלטפורמה המבוססת תאי גזע מאדם לסריקת תרופות וכן הוכחה לטכנולוגיות המובילות והיכולות המדעיות של חברת קדימהסטם בתחום. אנחנו רואים את החלטת מרק סרונו להרחיב את שיתוף הפעולה בינינו כהצבעת אמון בטכנולוגיות הנוכחיות שלנו וכן ביכולות שלנו להרחיב אותן בעתיד הקרוב. אנחנו מעריכים את שיתוף הפעולה עם מרק סרונו וצופים להמשך שיתוף פעולה עתידי פורה וחדשני".