סוון גוראן אריקסון: חתמתי על הסכם לאימון מנצ'סטר יונייטד ב-2002

המאמן השבדי מספר באוטוביוגרפיה החדשה שלו איך הוחתם על-ידי פיני זהבי על חוזה, לפיו יחליף את אלכס פרגוסון שהחליט לפרוש

עד כמה היתה קרובה מנצ'סטר יונייטד להחליף את אלכס פרגוסון כבר לפני למעלה מעשור? המאמן השבדי סוון גוראן אריקסון חושף באוטוביוגרפיה החדשה שלו (Sven: My Story) כי בתום עונת 2001/02 הוא כבר חתם על הסכם לאימון "השדים האדומים" במקום פרגוסון שהודיע על פרישה, אבל בסופו נאלץ להישאר ללא התפקיד אחרי שקיבל הודעה מראשי יונייטד כי פרגוסון החליט לחזור בו.

ההיסטוריה, כאמור, ידועה: פרגוסון נותר בתפקיד עוד 11 עונות עד שפרש בתום העונה החולפת אחרי 26 שנים וחצי כמאמן מנצ'סטר יונייטד.

באוטוביוגרפיה מספר אריקסון כיצד קיבל טלפון מסוכן השחקנים פיני זהבי, להגיע לפגישה שבה הוצע לו התפקיד. "פרגוסון הודיע שעונת 2001/02 תהיה האחרונה שלו", מספר אריקסון באוטוביוגרפיה, "הוא אימן את הקבוצה במשך 16 שנים וזכה בכל מה שאפשר לזכות, כולל שבעה תארי פרמיירליג... יום אחד קיבלתי שיחת טלפון מפיני זהבי, סוכן שחקנים בכיר. הוא רצה לדעת אם אני יכול לבוא למחרת לארוחת בוקר. הוא לא רצה להגיד לי בטלפון במה מדובר. זה היה מאוד סודי. 'בטח', עניתי, 'אין בעיה'. כשהגעתי, פיני היה שם ביחד עם פיטר קניון, יו"ר מנצ'סטר יונייטד. בלי יותר מדי לחכות, קניון שאל אותי אם אני רוצה לאמן את מנצ'סטר יונייטד בעונה הבאה? 'כן', אמרתי. 'אני רוצה'".

אריקסון שאימן באותה תקופה את נבחרת אנגליה החזיק בחוזה עם ההתאחדות האנגלית עד אחרי גביע העולם 2006, וחשש ששבירת החוזה תעורר גל ביקורות נגדו, "אבל זו היתה הזדמנות לאמן את מנצ'סטר יונייטד, כנראה המועדון הגדול בעולם".

בהמשך מתאר אריקסון: "החוזה נחתם - הייתי המנג'ר החדש של מנצ'סטר יונייטד. שבועיים חלפו ופיני (זהבי) צלצל אליי שוב. הוא רצה להיפגש שוב. כשהגעתי לשם, ידעתי שמשהו השתבש. קניון הסביר לי שפרגוסון שינה את דעתו. הוא לא רצה לעזוב את המועדון בסופו של דבר, ובמקום זה הסכים להישאר בתפקיד עוד שלוש שנים". אריקסון כותב שעד היום מחזיק פיני זהבי את החוזה החתום מ-2002.

אגב, אריקסון הגיע בסופו של דבר למנצ'סטר, אבל לצד השני של העיר: ב-2007 הוא הוחתם ל-3 שנים כמאמן מנצ'סטר סיטי לשלוש שנים, אבל פוטר אחרי עונה אחת. כיום הוא מאמן את ג'ואנגז'ו בליגה הסינית.